مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: اولین همایش تکنولوژی بخار در مرکز همایش‌های صدا و سیما ساعت ۱۸ امروز به کار خود پایان داد.

امروزه تکنولوژی بخار از مهمترین فناوری‌های انتقال انرژی بوده و مورد مصرف مراکز مهم صنعتی همچون نیروگاه‌ها، نفت، پتروشیمی و بسیاری از صنایع دیگر است. به همین دلیل، مطالعه و بررسی هر چه بیشتر ابعاد آن می‌تواند در افزایش میزان استفاده از این تکنولوژی و مزایای به کارگیری آن سودمند باشد.

مراکز و صنایع بسیاری همچون نیروگاه‌هاى حرارتى، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی ساختمان‌ها، صنعت نفت، گاز و پتروشیمى، بتن‌ریزى، چرم‌سازى، سالن‌هاى رنگ، صنایع‌غذایى، اتوکلاوها، سوناى بخار و بسیاری موارد دیگر از جمله مصرف کنندگان بخار بوده و همواره به دنبال راه حل‌هایی جهت افزایش بهره وری با بیشترین صرفه جویی انرژی هستند.

چرا که اتلاف انرژی و آلایندگی صنایع از معایب و نقاط ضعف صنایع است و با توجه به سیاست‌های جهانی در بخش انرژی و نیز ملاحظات زیست محیطی، تلاش جهانی گسترده‌ای در جهت حفظ منابع انرژی و بهینه کردن مصرف آن شروع شده است.

تدوین طرح‌هایی برای تولید همزمان برق و حرارت در حال گسترش است و در حال حاضر فناوری CHP راه حل مناسبی برای رسیدن به این هدف است که طی سال‌های اخیر به تعداد مشتریان آن افزوده شده است.

تکنولوژی بخار

تکنولوژی بخار

تکنولوژی بخار



حال پیچیدگی و اهمیت تکنولوژی بخار در تامین اهداف فوق، گروه صنعتی پاکمن را بر آن داشت که نخستین همایش تکنولوژی بخار را در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما امروز 22 آبان ماه 93 برگزار کند.

هدف از برگزاری این همایش و برنامه‌های مختلف آن ایجاد تعامل میان متخصصین این صنعت با سایر متخصصین مربوطه، ایجاد ارتباط موثر و بهتربین صنعت و دانشگاه و نیز ارزش افزوده برای ذینفعان تجاری و صنعتی است.

محورهای اصلی همایش

  • مقدمه‌ای بر مهندسی و صنعت بخار
  • روش‌های تولید بخار و سیستم‌های جایگزین
  • قدم به قدم در موتورخانه بخار
  • عملکرد سیستم و افزایش راندمان
  • بهره‌برداری و نگهداری
  • سیستم‌های نوین(CHP و نیروگاه خورشیدی)

تکنولوژی بخار


اساتید سخنران

  • دکتر سعیدی- دانشگاه صنعتی شریف
  • دکتر حسین‌علیپور-دانشگاه علم و صنعت
  • دکتر عامری- دانشگاه صنعت آب و برق عباس پور(پردیس دانشگاه شهید بهشتی)
  • دکتر خوشخو- دانشگاه صنعت آب و برق عباس پور
  • دکتر مهدیزاده- دانشگاه صنعت آب و برق عباس پور
  • مهندس زارعی- دانشگاه صنعت آب و برق عباس پور
  • مهندس میرزازاده- شرکت پاکمن
  • دکتر انتصاری- سخنران اختامیه استاندارد‌ها

تکنولوژی بخار

آنچه که سخنران در سخنرانی 45 دقیقه‌ای خود به آن پرداختندٰ عبارتند از تاریخچه تکنولوژی بخار، بررسی و تحلیل موتورخانه بخار، بویلر بخار، سیستم های CHP و CCHP ، تحلیل سیستم‌های نوین و تکنولوژی‌های موجود در مجموعه‌های تولید بخار و چالش‌های ساخت و تولید، ارتباط موثر و کارا میان صنعت و دانشگاه در زمینه سیستم‌های تولید بخار و بررسی راهبردهای ارتباط صنعت و دانشگاه، آشنایی دانشجویان با مباحث ساختی و تولیدی و صنعتگران با مفاهیم علمی و تئوری ، ایجاد زمینه اشتغال برای دانشجویان، آموزش نکات و موارد مهم در زمینه نگهداری، راه اندازی و آموزش بویلرهای و آشنایی با توانمندی‌ها و دست‌آوردهای شرکت‌های داخلی و خارجی در زمینه سیستم‌های نوین تولید بخار، استانداردها و...

همچنین؛ معرفی کتاب "موتورخانه بخار "که توسط مهندس قربانعلی میرزازاده ترجمه و تالیف شده است.

شرکت کنندگان این همایش طیف وسیعی از کارشناسان که عبارتند از؛ اساتید، دانشجویان و محققان و کارشناسان صنعت؛
سرمایه گذاران و ذینفعان بخش خصوصی و دولتی، مهندسین مشاور، نیروگاه ها و زیرمجموعه های آن؛ صنعت نفت و گروه های وابسته به آن، پیمانکاران تولید.

همچنین هم زمان با این همایش، مسابقه عکاسی نخستین همایش تکنولوژی بخار از سری مسابقات عکاسی تاسیسات با عنوان " تاسیسات سبز: دوستدار زمین و محیط زیست" برگزار شد و به منتخبین آن جوایزی از طرف شرکت پاکمن اهدا شد.

کد خبر 277721

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha