پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر بنیاد فرهنگی و هنری «رودکی» تاکید کرد که تا به امروز دستوری مبنی بر تخریب تالار «حافظ» به ما ابلاغ نشده است.

تالار حافظ

به گزارش ايسنا؛ بهرام جمالی مدير بنياد رودكي در اين زمينه اظهار داشت: هنوز هیچ دستوری مبنی بر تخریب تالار حافظ و راه‌اندازی مجتمع فرهنگی هنری به جای آن، به ما ابلاغ نشده است و اگر قرار باشد این اتفاق بیفتد حتما باید از سوی وزارتخانه به ما دستور برسد.

وی با اشاره به طرح ملی گذر هنر که چند سال پیش مطرح شده بود‌، یادآور شد: از چند سال پیش طرح ملی گذر هنر از محدوده تئاتر شهر تا تالار وحدت مطرح شد و یکی از بخش‌های مهم آن ایجاد مرکز هنری شامل چند سالن تئاتر‌، سینما‌ و پارکینگ طبقاتی است. اما تاکنون دستوری برای عملیاتی شدن این طرح به ما ابلاغ نشده است.

جمالی در ادامه با رد شایعاتی مبنی بر تخریب تالار حافظ خاطرنشان کرد: هر زمان که این موضوع قطعی شود خودمان به طور رسمی اعلام می‌کنیم. اما نباید فراموش کرد تخریب این تالار و جایگزینی مجتمع فرهنگی هنری به جای آن نیازمند بررسی جدی و تامین منابع مالی و انجام کارشناسی‌های جدی است و به راحتی نمی‌توان این کار را انجام داد.

مدیر بنیاد رودکی همچنین از تاسیس شرکت این بنیاد خبر داد و گفت: این شرکت به ثبت رسیده است و عمده کار آن ساخت و ساز و گسترش فضاهای فرهنگی به ویژه سالن تئاتر و موسیقی در سراسر کشور است.

او از این طرح به عنوان طرحی ملی یاد کرد و توضیح داد: در حال حاضر کار مطالعاتی آن انجام شده است و در وهله اول مشغول جایابی برای مکان‌های فرهنگی هستیم و از آنجا که این مکان‌ها بسیار تخصصی است فعلا مطالعات خود را در استان‌ها آغاز کرده‌ایم.

به گفته جمالی؛ فاز اول فعالیت این شرکت در تهران آغاز می‌شود و در وهله اول از زمین‌هایی استفاده می‌شود که زیر پوشش وزارت ارشاد هستند.

این مدیر هنری در ادامه سخنان خود در پاسخ به پرسشی درباره تعمیرات تالار وحدت یادآور شد: این تالار در مرز 50 سالگی است و تجهیزات و ماشینری آن نیازمند تعمیر و نگهداری است. بنابراین باید بودجه عمرانی لازم برای تعمیرات آن تامین شود که امیدواریم این بودجه تا پایان سال به ما برسد.

مدیر بنیاد رودکی درباره برگزاری برنامه‌های غیرهنری در تالار وحدت که باعث استهلاک آن شده است و همینطور حضور پرسنل غیر متخصص که دلسوزی لازم را نسبت به این تالار ندارند تصریح کرد: تالار وحدت به عنوان رسمی‌ترین و مجهزترین سالن کشور ماموریت‌های بزرگی دارد اما تعداد برنامه‌های غیر هنری که در این تالار برگزار می‌شود‌، در مقایسه با برنامه‌های هنری قابل اغماض است.

جمالی خاطرنشان کرد: در طول سال بیش از 700 برنامه هنری داریم اما تعداد برنامه‌های دیگر به 34 عدد می‌رسد که عددی قابل اغماض است. از سوی دیگر بحث پرسنل و شیوه برخوردشان با این تالار بحثی کاملا جدی است. به همین دلیل برای انتخاب پرسنل فیلترهای متعددی گذاشته‌ایم. ضمن اینکه دوره‌های آموزشی مختلفی هم برگزار می‌کنیم.

کد خبر 277676

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha