همشهری آنلاین: فرمانده ناجا با بیان اینکه جشن افغان‌ها در جنوب تهران جشن نامزدی ساده بوده است، گفت: در نیمه اول امسال، ۳۸۰ مورد اسیدپاشی در کشور صورت گرفته است.

ahmadimoghadam

فارس نوشت: سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه همایش پلیس و ارتقای سلامت اداری در جمع خبرنگاران در واکنش به سؤال خبرنگاری مبنی بر کشته شدن 3 دانش‌آموز در قلعه گنج گفت: در حال پیگیری این موضوع هستیم.

وی افزود: یکی از خواسته‌های مهم مردم برخورد با تخلفات است که با توجه به وظایف ناجا این کار بسیار سخت و پیچیده می‌شود از آن طرف ما تلاش کرده‌ایم کار سازمان یافته و به دور از کارهای منطقه‌ای داشته باشیم. همچنین با یکی از مؤسسات خصوصی صحبت کرده‌ایم تا نظرسنجی درباره تخلفات را انجام دهد.

فرمانده ناجا پیش‌بینی کرد: تا پایان امسال جرایم 30 درصد کاهش بیابد.

وی درباره اسیدپاشی‌های اخیر گفت: هنوز متهم دستگیر نشده و حادثه اصفهان به دلیل بُعد رسانه‌ای آن مطرح شد و ما در 6 ماهه امسال 380 مورد اسیدپاشی در کشور داشته‌ایم.

وی در توضیح بیشتر گفت: خیلی از این اسیدپاشی‌ها از روی کینه و حسادت است که البته اکثر متهمان دستگیر می‌شوند. همچنین اسیدپاشی‌ها گاهی روی خودرو و اموال انجام می‌شود که همه آنها خطرناک نیست و گاهی با جوهرنمک روی افراد ریخته می‌شود.

وی درباره انتشار عکس متهم اسیدپاشی گفت: انتشار عکس متهم باید توسط دستور قاضی صورت بگیرد و شاید هنوز این عکس به واقعیت نزدیک نیست که دستور انتشارش صادر نشده است.

وی با بیان اینکه فقدان پارکینگ و تسهیلات مجوزی برای تخلف نیست، افزود: طرح امنیت اجتماعی به قوت قبل ادامه پیدا می‌کند و با رصد جرایم و ناهنجاری‌ها برخورد می‌کنیم و ربطی به زمستان و تابستان ندارد.

وی در خاتمه درباره جشن افغان‌ها در جنوب تهران گفت: این جشن بدون قصد و برنامه‌ریزی صورت گرفته و جشن نامزدی یکی از افغانی‌ها بوده که آنها به خیال خودشان به دلیل مراسمات عزاداری در محرم آن جشن را دو روز عقب انداخته بودند. اکثر آنها افغانی‌های غیرمجاز بودند و از کشور طرد می‌شوند.

کد خبر 277616

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha