همشهری آنلاین: عضو هیات مدیره اتحادیه بازیافت گفت: قانون اجرا نشده پسماند کل کشور که در سال ۸۳ تدوین شد، نیازمند بازنگری است.

قانون مدیریت پسماند برای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به منظور حفظ محیط زیست از آثار زیانبار پسماندها و مدیریت بهینه آن در سال 83 توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد و به تایید شورای نگهبان رسید.

به گزارش ايرنا، حمیدرضا ملکی در نشست با مسئولان این شرکت افزود: در دنیا قوانین حمایتی از صنعت بازیافت وجود دارد ولی در کشور ما این قانون هنوز تصویب نشده است.

وی اظهار کرد: به لحاظ حضور صنایع بزرگ فولادی کشور در اصفهان بیش‌ترین بازار بازیافت فلز کشور در این استان قرار دارد.

عضو هیات مدیره اتحادیه بازیافت گفت: اقدام ذوب آهن اصفهان برای ایجاد مدیریت خدمات شهری گامی مثبت در راستای نیل به اهداف مدیریت شهری و برنامه‌ریزی اقتصادی است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی صنایع تبدیلی فولاد برای تولید ریل و تیرآهن بال پهن (H) اقدامی بسیار سودآور و اینگونه صنایع تبدیلی نیز بسیار اقتصادی است.

وی سرباره کوره بلند، انواع لجن‌های صنعتی، انواع غبارهای موجود، نخاله‌های ساختمانی و دیگر پسماندها را ثروتی عظیم دانست که در صنایع تبدیلی بازیافت مواد اولیه محسوب و به محصولی بسیار با ارزش‌تر تبدیل می‌شود.

وی خواستارآن شد تا با ایجاد دفتر مشترک با این شرکت، تحقیقات لازم برای صنایع تبدیلی بازیافت صورت گیرد تا بتوان پسماند و زباله‌های پرارزش این کارخانه را به مواد اولیه و انرژی تبدیل کرد.

مسئوول محیط زیست ذوب آهن اصفهان در این جلسه گفت: نظام مدیریت جامع پسماند ذوب آهن اصفهان درحال تدوین است که تاکنون به دلیل نبود متولی خاص در این صنعت، ناتمام مانده بود.

فرود احمدی بختیاری افزود: دفن زباله بهداشتی و غیربهداشتی نه تنها غیراصولی است بلکه دفن سرمایه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ممانعت از دفن بی‌رویه ضایعات منوط به تفکیک آنها از مبدا است که اقدامات بسیار بسزایی در این زمینه در حال انجام است و از جمله آن‌ها می‌توان به استحصال قراضه در گود سرباره اشاره کرد.

وی همچنین از ایجاد کارگروه تخصصی در زمینه‌های صنایع تبدیلی بازیافت و پسماند در این شرکت خبر داد.

کد خبر 277317

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha