همشهری آنلاین: مشاور فرهنگی رئیس جمهور با اشاره به مدیریت جدید سازمان صدا و سیما گفت: امیدواریم رسانه ملی با تکیه بر انحصار، ابتکار را محدود نکند و امیدواریم باور نکنند مردم حق انتخاب ندارند و باور کنند که با فشار دادن یک دکمه می‌توانند از ذهن مخاطب حذف شوند.

حسام الدین آشنا

به گزارش مهر، مراسم افتتاحیه نخستین بین‌المللی مدیریت رسانه، پیش از ظهر امروز یکشنبه 18 در محل کتابخانه ملی برگزار شد.

حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور در این مراسم گفت: می‌خواهم در این مراسم به یک انتصاب مهم رسانه‌ای در کشورمان اشاره کنم که مهمترین اتفاق مدیریت رسانه‌ای در کشور است. این انتصاب برای اهالی رسانه ملی و آن‌هایی که درباره آن دغدغه داشتند، بسیار انتصاب معناداری بود. آقای سرافراز یکی از قدیمی‌ترین مدیران صدا وسیماست و اولین مسئولیتش، مدیریت پخش شبکه یک سیما بود و بعد از آن پله‌های مدیریت را قدم به قدم تا معاونت برون‌مرزی طی کرد. این روزها هم با حکم مقام معظم رهبری به مدیریت یک سازمان ابر رسانه‌ای یا یک ابرسازمان رسانه‌ای منصوب شد.

وی افزود: دولت از این انتصاب استقبال می‌کند و آینده بسیار روشنی را برای همکاری دولت و صداوسیما پیش‌بینی می‌کند. امیدواریم در این دوره جدید، بسیاری از سوء تفاهم‌نامه‌ها و سوءتعبیرهایی که بین دولت و صداوسیما پیش آمده، برطرف شود. به نظر می‌آید اگر حرفه‌ای گرایی در رفتار مدیر فعلی رسانه ملی می‌تواند راه‌حل بسیاری از معضلات باشد. حرفه‌ای گرایی یکی از گمشده‌های مدیریت رسانه ماست. حرفه‌ای گرایی یعنی دانش، مهارت و تجربه که مدیر فعلی صدا وسیما این عناصر را با خود دارد.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور ادامه داد: در این دوره لازم است که تصمیمات مهم و جراحی‌های سنگین انجام شود تا اعتماد ملی را در رسانه ملی تقویت کند. این تصمیمات باید چشم و ذهن مصرف‌کنندگان را از رسانه‌های بیگانه و بیکاره منحرف کند و توجهشان را برگرداند به سمت رسانه‌ای که با پول و امکانات این مردم تقویت می‌شود. مدیر جدید صدا و سیما باید تلاش سنگینی برای درست کردن رسانه‌ای پر پول و کم‌اثر داشته باشد. امیدواریم تصمیمات مدیر فعلی به این نتیجه منتهی شود که مدیران خلاقی که می‌توانستند کار کنند و پشت درهای صدا وسیما ماندند، بتوانند کار کنند.

آشنا گفت: امیدواریم رسانه ملی با تکیه بر انحصار، ابتکار را محدود نکند و امیدواریم باور نکنند مردم حق انتخاب ندارند و باور کنند که با فشار دادن یک دکمه می‌توانند از ذهن مخاطب حذف شوند. امیدوارم این همایش به این دغدغه‌های بزرگ بپردازد.

کد خبر 277231

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha