همشهری‌آنلاین-هلن صدیق بنای: شبکه دیسکاوری تبلیغاتی مبنی بر پخش مستند بلعیده شدن یک مستندساز توسط مار بوآ در تاریخ هفتم دسامبر به پا کرده است!

آناکوندا

آناکوندا از گونه‌ مار آبزی و خانواده اژدرماران است که در رودها و مرداب‌های جنگل‌های انبوه آمریکای جنوبی زندگی می‌کند و سمی نیست. طول بدن این خزنده زيبا بین هشت تا یازده متر است. اين جاندار با 170 کیلوگرم وزن سنگین‌ترین مار جهان محسوب مي‌شود. اين مار عظيم الجثه با پیچیدن به دور بدن شكار خود آن را درهم فشرده، خرد ساخته و می‌کشد.

پل روزلي فيلم‌ساز و مستند‌ساز طبيعت در شبكه تلویزیونی دیسکاوری قرار است دست به يك شيريني‌كاري واقعي بزند. ولي با اعلام آن در رسانه‌ها، هجوم اعتراض‌ها به سمت او سرازير شده است.

شبكه تلویزیونی دیسکاوری يكي از پر بيننده‌ترين شبكه‌هاي تلويزيوني امريكا  است و متخصص در پخش برنامه‌های مستند در زمینه حیات‌وحش، فناوري، مسافرت و علوم مختلف است كه اين بار، دست به جنجال ديگري از نوع هيجان و سود‌آوري تبليغاتي زده است. از آنجايي كه اين شبكه تلويزيوني در امریکا وسراسر دنیا با 33 زبان مختلف پخش مي‌شود، حتما مي‌توانيد منظور از سود‌آوري و تبليغات را حدس بزنيد!

اين شبكه چند روز است كه يك ویدئوی تبلیغاتي کوتاه در یوتیوب منتشر کرده است و خبر از پخش مستندي هيجان‌انگيز و باورنكردني در تاریخ 7 دسامبر 2014 داده است. در اين ويديو مستندساز شبکه، پل روزلی توسط یک آناکوندا مار بوآ آبي بلعیده می‌شود!

آناکوندا

گفته مي‌شود، پل روزلي برای گرفتن این صحنه یک لباس مقاوم ضد مار به تن كرده و براي ترغيب مار لباس را آغشته و يا درخون خوك فرو خواهد برد، سپس توسط مار بلعیده مي‌شود و بعد زنده از شكم مار بيرون خواهد آمد! البته هنوز معلوم نیست بعد از بلعيده شدن، اين مستندساز چگونه از شكم مار خارج خواهدشد. اما دوست‌داران و حاميان حیات وحش به خاطر احتمال آسیب‌ديدگي يا مرگ اين جاندار، دست به اعتراض زده‌اند!

به گزارش سایت دیسکاوری؛ معاون و مشاورعمومی ‌PETA درباره اين نمايش ابراز نگراني شدید كرده و گفته است؛ رعايت اصول اخلاقي و انساني در اين نمايش وجود ندارد و اين كار اصلا عقلاني نيست! بلكه شرم‌آور است. اين همه آزار و اذيت يك جاندار كه ممكن است حتي منجر به مرگ آن شود تنها براي ساخت يك نمايش هيجان‌انگيز و سودآور... تاسف‌آور است.

شبکه دیسکاوری در تبليغات وسيع خود تاكيد مي‌كند که این صحنه‌هاي نمايش همه واقعي و بدون هيچ دخل و تصرفي گرفته شده است و هیچ چیز نگرانی وجود ندارد.

یک کارشناس حیات وحش نيز با انتقاد شديد از كار اين مستند‌ساز تلاش مي‌كند با گفتگو با او، از اجراي اين نمايش خطرناك جلوگيري كند. او مي‌گويد؛ معلوم است، اين نمايش فريب نيست. اما چگونه مستندساز مي‌خواهد از خرد شدن توسط اين ماربسيار قوي جلوگيري كند. تا آنجا كه من مي‌دانم مارها دارای استعداد زیادی در خرد کردن طعمه خود دارند، آيا اين لباس ضد مار در مقابل قدرت عظيم  و خردكننده مار، توانايي دفاع از فرد را دارد؟ يا اينكه او  براي زنده ماندن مجبور است اين جاندار را به كشتن دهد!

تبليغات، ترغيب و دعوت رسانه‌ها براي تماشاي اين نمايش تاكنون اعتبار و سود سرشاري، نصيب اين شبكه تلویزیونی دیسکاوری و عوامل دست‌اندركار ساخت مستند كرده است. چرا كه ميليون‌ها نفر بعد از تماشاي ويديوي تبليغاتي در يوتيوب در انتظار تماشاي نمايش واقعي هستند!

  • برگرفته از: newser
کد خبر 277215

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha