معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از اجرای طرحی جامع در این معاونت خبر داد که بر مبنای آن، دریافت چک از شهروندان برای اموری همچون صدور پروانه شهرسازی، حذف می‌شود.

 سيد دادوش هاشمي با اعلام اين مطلب گفت: راه‌اندازي سيستمي كه بتواند جريان دريافت چك از شهروندان براي اموري مانند شهرسازي را حذف كند، از تأكيدات شهردار تهران بوده كه هم‌اكنون با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته در معاونت مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران، اين مهم در شرف انجام است.

به گفته وي، با اجراي اين طرح، دريافت چك از شهروندان در شهرداري تهران كه سال‌ها وجود داشت و مشكلات عديده‌اي را فراهم مي‌كرد، رفع و اعطاي تسهيلات بانكي، جايگزين آن مي‌شود.معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران اظهارداشت: هم‌اكنون گروهي از مراجعه‌كنندگان به شهرداري براي دريافت پروانه ساخت و ساير مجوزهاي شهرسازي، اقدام به دادن چك براي تقسيط پرداخت عوارض مي‌كنند كه با اجراي طرح جديد، مراجعه‌كنندگان به جاي ارائه چك، به شبكه بانكي معرفي شده و تسهيلات بانكي براي پرداخت عوارض دريافت مي‌كنند. دادوش هاشمي تأكيد كرد:

با اين مهم، علاوه‌بر به حداقل رسيدن مشكلات كنوني ناشي از دريافت چك، موضوعاتي چون اسناد نكول شده و چك‌هاي برگشتي در شهرداري تهران نيز سامان مي‌يابند. وي با بيان اينكه قرار است اين طرح به‌صورت پايلوت در مناطق 2و 14شهرداري تهران اجرايي شود، ابراز اميدواري كرد كه با همكاري ساير مناطق و سازمان‌هاي شهرداري تهران به‌زودي در بخش‌هاي مختلف شهرداري، طرح حذف دريافت چك عملياتي شود.

کد خبر 277165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha