همشهری آنلاین: احمد سلیم میقاتی معروف به الوالهدی و یا ابوبکر از سرکرده‌های گروه تروریستی تکفیری داعش در لبنان با تاکید به اینکه همه چیز را خواهد گفت: طرح خود وهمدستانش را برای انجام یک عملیات تروریستی بزرگ دو مرحله‌ای در شمال و جنوب لبنان را فاش کرد.

 اعترافات جدید ابوالهدی؛ همه چیز را می گویم

به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی السفیر درشماره روز جمعه خود به نقل ازیک مقام امنیتی بسیار آگاه افزود:احمد سلیم میقاتی که اخیرا توسط نیروهای ارتش لبنان درشهرک عاصون شهرستان الضنیه درشمال لبنان بازداشت شد، درجریان بازجویی ها بسرعت اعتراف کرده و از جمله نقش دیگر تروریست های تکفیری مانند شادی المولوی و اسامه منصور را در توطئه های علیه امنیت لبنان توضیح داده است.

وی، نقش تعریف شده برای این دو تروریست تکفیری از سوی داعش و جبهه النصره را در اندازه « نعیم عباس» مسئول انفجارهای تروریستی دو سال اخیر با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده و انتحاری ها در ضاحیه جنوبی بیروت و دیگر مناطق لبنان دانسته است.

نعیم عباس در منطقه کورنیش المزرعه بیروت بازداشت شده و در زندان بسر می برد و گفته می شود داعش و جبهه النصره خواستار آزادی او در قبال آزاد شدن نظامیان ربوده شده لبنانی شده اند.

اگر کتک نزنید همه چیز را خواهم گفت

السفیر به نقل از این منبع امنیتی تاکید کرد: ابوالهدی در همان لحظات اولیه بازجویی از بازجوها گفت که به همه چیز اعتراف می کند و نیازی نیست او را کتک بزنند.

وی در اعتراف های جدید خود گفت: عملیات شهرک عاصون و فروپاشی باند تروریستی تکفیری به سرکردگی او ، جلوی یک عملیات تروریستی بزرگ دو مرحله ای را گرفت.

ابوالهدی می افزاید: اولین مرحله عملیات تروریستی شامل حملات گسترده در عکار (شمال)، بیروت و صیدا( جنوب) به ارتش لبنان با هدف مشغول کردن آن در این مناطق به منظور فراهم شدن فرصت مناسب برای مرحله دوم عملیات بود.

این تروریست تکفیری اضافه کرد: مرحله دوم عملیات تروریستی شامل حمله و یورش به پایگاه ها و مراکز ارتش در طرابلس ، شهرک های عاصون و بخعون و اشغال آنها بود و قرار بود در این مرحله باندهای شادی المولوی و اسامه منصور شرکت کنند.

ابوالهدی اعتراف کرد: برنامه ریزی گسترده ای برای فراهم ساختن جدایی نظامیان لبنانی از ارتش و پیوستن آنها به گروه های تروریستی طراحی شده و در حال اجرا بود.

وی که قبلا از همکاری خود با « خالد الضاهر» عضو فراکسیون المستقبل در مجلس نمایندگان لبنان در این زمینه خبر داده ، در تازه ترین اعتراف های خود همچنین گفته است که بطورمستمر با شیخ فراری تکفیری« احمد الاسیر» در تماس بوده و او اکنون در اردوگاه فلسطینی نشین « عین الحلوه» در شهر صیدا در جنوب لبنان مخفی شده است.

این تروریست تکفیری همچنین از ارتباط خود با« فضل شاکر» خوانند معروف لبنانی که از نزدیکان شیخ الاسیر است و مانند او در عین الحلوه بسر می برد، پرده برداشته و افزوده است: فضل شاکر اخیرا از برخی شیوخ خواسته است نزد اداره امنیت ارتش لبنان وساطت کنند تا او به شرط کاهش مجازات هایش خود را تسلیم کند زیرا در درگیری های نظامی با ارتش تاکنون شرکت نداشته است.

ادامه برنامه امنیتی پیشگیرانه در لبنان

السفیر به نقل از مسئول امنیتی بسیار آگاه نوشت که یورش های گسترده ارتش و دستگاه های امنیتی لبنان در مناطق مختلف این کشور در چارچوب طرح « امنیت پیشگیرانه» است و جایی برای نگرانی و ترس وجود ندارد.

وی تاکید کرد:10 روز اول ماه محرم ( ایام عاشورایی) در لبنان، روزهایی سخت و حساس امنیتی بویژه در ضاحیه جنوبی بیروت، جنوب لبنان و بقاع در شرق لبنان بود.

این مسئول امنیتی به همراهی و همکاری مردم در شمال و دیگر مناطق لبنان با اجرای برنامه امنیتی اشاره کرد و گفت که موانع ترس شکسته شده و نگاه تیزبین دستگاه های امنیتی در همه گذرگاه های هوایی ، زمینی و دریایی همه تحرکات را کنترل می کند.

وی خاطرنشان کرد: به همه شخصیت های سیاسی ، امنیتی ، نظامی و مذهبی توصیه های لازم امنیتی صورت گرفته و از آنها خواسته شده است احتیاط های لازم امنیتی را با مرور زمان فراموش نکنند و در این خصوصی سستی نشان ندهند.

تاکید فرمانده ارتش لبنان به ادامه مبارزه با تروریسم

ژنرال «جان قهوجی» فرمانده ارتش لبنان تاکید کرده است: هیچ گونه سازش و کوتاهی در قبال گروه های تروریستی صورت نخواهد گرفت و در مقابل آنها از جمله در خصوص پرونده نظامیان ربوده شده لبنانی کوتاه نخواهیم آمد.

السفیر به نقل از منابع خود افزود:تا زمانیکه همه سرکرده های گروه ها و باندهای تروریستی تکفیری وابسته به داعش و جبهه النصره و امثال اینها از جمله « شادی المولوی و اسامه منصور» بازداشت نشده باشند، نمی توان گفت که امنیت بطور کامل به شمال لبنان بویژه شهر طرابلس بازگشته است.

منابع امنیتی احتمال زیاد داده اند که این دو تروریست تکفیری همچنان در منطقه باب التبانه شهر طرابلس معروف به پایتخت شمالی لبنان مخفی شده اند.

براساس این گزارش، فرماندهی ارتش لبنان نیز با صدور بیانیه هایی از ادامه برنامه امنیتی در مناطق مختلف این کشور و بازداشت شمار زیادی ازاتباع سوریه و لبنان که مظنون به ارتباط و همکاری با گروه های تروریستی تکفیری هستند در چند روز گذشته خبر داده است.

کد خبر 277129

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha