جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرگزاری رویترز اعلام کرد: در پی افزایش نگرانی‌ها از عرضه بیش از تقاضای نفت در بازارهای جهانی، بهای نفت خام در معاملات پایانی روز پنجشنبه (١٥ آبان ماه) بار دیگر روندی نزولی را تجربه کرد.

قیمت نفت

به گزارش ایرنا از رویترز، قیمت‌های نفت خام پس از یک روز افزایش به دلیل بازگشت نگرانی‌های معامله گران از افزایش عرضه این محصول، روز پنجشنبه بار دیگر کاهش یافت، این در حالی است که تداوم بالا رفتن ارزش دلار بهای محصولات وابسته به این واحد پولی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

با وجود افزایش ارزش بورس نیویورک به بالاترین سطح در معاملات بعد ازظهر پنجشنبه و ایجاد خوش‌بینی نسبت به قیمت نفت، شاخص نفت خام برنت و نفت دابلیو تی آی آمریکا در پایان معاملات روز پنجشنبه کاهش یافت.

براساس این گزارش، قیمت نهایی نفت خام برنت روز پنجشنبه برای معاملات آتی با ٩ سنت کاهش به ٨٢ دلار و ٨٦ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت در معاملات ابتدایی روز پنجشنبه ٩٠ سنت کاهش یافته بود.

همچنین نفت خام دابلیو تی آی آمریکا در معاملات پایانی روز پنجشنبه با ٧٧ سنت کاهش با قیمت ٧٧ دلار و ٩١ سنت در هر بشکه معامله شد. قیمت نفت آمریکا در معاملات میان روز با کاهش یک دلار و ٥٦ سنت همراه بود.

به دنبال شایعه انفجار یک خط لوله فرآورده‌های نفتی عربستان، همچنین گزارش اخیر درباره ذخیره‌سازی هفته گذشته نفت آمریکا، قیمت نفت برنت در معاملات پایانی چهارشنبه (١٤ آبان ماه) با اندکی افزایش همراه بود، این در حالی است که بهای نفت آمریکا نزدیک به دو درصد افزایش یافت.

پافشاری اوپک از عدم نگرانی نسبت به کاهش حدود ٣٠ درصدی قیمت نفت برنت از ماه ژوئن تاکنون، قیمت‌های نفت را در روز پنجشنبه تحت تأثیر قرار داد. معامله‌گران بر این باورند که تولید نفت اوپک در نشست ٢٧ نوامبر (٦ آذر ماه) این سازمان کاهش نمی‌یابد.

جین مک گیلان تحلیلگر عالیرتبه موسسه تردیشن انرژی در استنفورد در ایالت کانتیکات، گفت: به نظر نمی‌رسد که هیچیک از تولید کنندگان قدرت کاهش تولید نفت را داشته باشند اما رکود اقتصادی در اروپا، کاهش بیش از انتظار رشد اقتصادی چین و افزایش رونق اقتصادی آمریکا و در پی آن افزایش ارزش دلار ما را نگران می‌کند.

معامله‌گران نفتی همچنین نسبت به توافق زودهنگام هسته‌ای نیز ابراز نگرانی کرده‌اند، زیرا این قرارداد می‌تواند با کاهش تحریم‌ها علیه صادرات نفت تهران، به تولید نفت در بازار جهانی اضافه کند.

کد خبر 277026

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha