همشهری آنلاین: سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد : با الزام شرکت‌ها به داشتن پرواز‌های جایگزین، در یک هفته گذشته، تأخیر پروازها حدود 60 درصد کاهش یافت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این سازمان افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد، درصدی از مسافران که بلیت تأیید شده دارند، دیرتر از موعد مقرر برای دریافت کارت پرواز مراجعه می‌کنند که این موضوع یکی از علل تأخیر در پروازهاست.

سازمان هواپیمایی کشوری از مسافران خواست، برای کمک به کاهش تأخیر و رفع اضطراب ناشی از عجله در انجام مقدمات پرواز، مسافران رأس ساعت مقرر به قسمت دریافت کارت پرواز مراجعه کنند.

سازمان هواپیمایی کشوری به دلیل عدم توازن بین مطالبات مردم و ظرفیت ناوگان هوایی، با درخواست شرکت‌های هواپیمایی که توانایی انجام پرواز‌های فوق‌‌العاده دارند، در صورت رعایت استاندارد‌ها، موافقت کرده‌است.

طبق مصوبه هفته گذشته جلسه رسیدگی به تخلفات سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت‌های هواپیمایی موظف شدند برنامه‌های پروازی خود را بر مبنای توانایی خود تنظیم کنند.

در این جلسه که به ریاست کاپیتان خانلری معاون وزیر راه و ترابری و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل و مقرر شد:

  • شرکت‌های هواپیمایی برنامه‌های پروازی خود را بر مبنای توانایی موجود خود تنظیم و از استفاده از تمام ظرفیت خودداری کنند تا در مواقع بروز اشکالات احتمالی بتوانند هواپیمایی جایگزین داشته باشند.
  • همچنین باید مدیران عامل یا ترجیحاً یکی از اعضای هیئت مدیره شرکتهای هواپیمایی در مواقع اوج پروازها (تعطیلات، آخر هفته‌ها) برای پاسخگویی به مسافران‌شان در ترمینال‌ها حضور داشته باشند.
  • شرکت‌های هواپیمایی برای پر کردن خلاء ناشی از کمبود صندلی پروازهایشان می‌توانند با رعایت اصول استانداردها برای وارد کردن هواپیما با ظرفیت‌های مختلف اقدام کنند.

مصوبات این جلسه به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده و لازم‌الاجراست.

کد خبر 27694

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز