گروه اقتصادی: قیمت بلیت هواپیما در پروازهای داخلی از 15 تا 17 درصد افزایش یافت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این مطلب، گفت: شورای عالی هواپیمایی پس از تشکیل 7 جلسه کارشناسی در راستای اجرای قانون بودجه سال 86 مبنی بر آزادسازی قیمت سوخت هواپیما، با افزایش 15 تا 17 درصدی قیمت بلیت هواپیما در پروازهای داخلی موافقت کرد.

حسین خانلری با بیان این که میزان افزایش قیمت بلیت هواپیما در مناطق کمتر توسعه یافته 10 درصد خواهد بود در توجیه این میزان افزایش قیمت بلیت هواپیما، گفت: در 3 سال گذشته قیمت بلیت هواپیما هیچ افزایشی نداشته است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما که با این افزایش قیمت آیا تکالیف جدیدی برای این شرکت در زمینه رعایت ایمنی پرواز و سرویس دهی بهتر در نظر گرفته شده است، گفت: پیش از این شرکت‌های هواپیمایی با توجه به متناسب نبودن میزان هزینه و درآمد قادر به اجرای همه مصوبات سازمان هواپیمایی کشوری در زمینه رعایت نکات ایمنی و خدمات دهی بهتر نبودند.

همچنین ممکن بود شرکت‌های هواپیمایی به دلیل کسب سود برخی استانداردهای سازمان را نادیده گیرند، لذا با افزایش قیمت‌ها تا حدود زیادی این شرکت‌ها را از ریسک در پروازها دور کرده‌ایم.

خانلری، افزود: این میزان افزایش قیمت تنها 10درصد افزایش واقعی قیمت بلیت هواپیما بوده و باید گام به گام به سمت واقعی‌کردن قیمت بلیت هواپیما حرکت کنیم.

همچنین با سهمیه‌بندی بنزین تقاضا برای مسافرت با هواپیما 40 درصد افزایش یافته است و با اعمال تحریم‌ها علیه صنعت هوایی کشور و افزایش تقاضا در صورت افزایش نیافتن قیمت بلیت، ممکن بود شکل گیری نامتوازن ایمنی و سلامتی پروازها را شاهد باشیم.

کاهش تأخیر پروازها

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در زمینه تاخیر پرواز شرکت‌های هواپیمایی گفت: با اقدامات انجام شده میزان تاخیر پروازها کاهش یافته به نحوی که در هفته گذشته با وجود افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی میزان تاخیر پروازها 56 درصد کاهش یافته است اما هنوز تاخیر پرواز وجود دارد.

وی افزود: اکنون برخی شرکت‌های هواپیمایی مانند هما برای تاخیر پروازهای بیش از 2 ساعت از مسافرین پذیرایی می‌کنند اما این که سازمان هواپیمایی برای این تاخیرها خسارتی پرداخت کند، چنین موضوعی هنوز مطرح نیست.

کد خبر 28860

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز