گروه اقتصادی: فعالیت 2 شرکت هواپیمایی به علت تأخیر پرواز، تعلیق شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با خبرنگار همشهری با بیان اینکه نمی‌تواند اسامی این شرکت‌ها را اعلام کند، گفت: به دلیل تأخیر پروازهای زیاد 2 شرکت هواپیمایی فعالیت این شرکت‌ها تعلیق و پرونده تخلف آنها در حال بررسی است، اما در صورتی که این شرکت‌ها قول دهند رضایت مردم را جلب کنند با توجه به نیاز به استفاده از توانایی بخش خصوصی در صنعت هوایی، امکان ادامه فعالیت این 2 شرکت وجود دارد.

حسین خانلری افزود: با این گونه اقدامات سعی می‌کنیم تا شرکت‌های هواپیمایی را به سمت کاهش تاخیر پروازها سوق دهیم، چراکه تاخیر پرواز به هر علتی که باشد باعث نارضایتی و ناراحتی مسافران می‌شود.

وی همچنین از تشکیل کمیته اضطراری به دلیل افزایش تاخیر پرواز خبر داد و گفت: در روزهای اخیر تاخیر پروازها به اوج خود رسیده و نارضایتی جمعی از هموطنان را به دنبال داشته که این امر طبیعی است.

این اولین برخورد با شرکت‌های هواپیمایی پس از وعده‌های فراوان است.تاخیر در پروازهای جمعه گذشته برخی شرکت‌های هواپیمایی از تهران به شهرهای جنوبی کشور، درگیری مسافران و  این شرکت‌ها در فرودگاه مهرآباد را به دنبال داشت.

این شرکت‌ها همواره نقص فنی و مشکلات ناشی از تحریم‌های هوایی کشورمان را عامل تاخیر پروازها قلمداد می کنند این در حالی است که الزام شرکت‌های هواپیمایی به داشتن هواپیماهای جایگزین راهکاری است که در همه شرکت‌های هواپیمایی دنیا برای جلوگیری از انتقال تاخیر در یک پرواز به سایر پروازها اجرا می‌شود.

کد خبر 26619

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز