همشهری آنلاین: یک چهره نزدیک به علی لاریجانی از چگونگی تشکیل این حزب و جزئیات آن گفت: قرار بر آن بود این کار توسط اصولگرایان معتدل و میانه رو و به محوریت دکتر لاریجانی انجام پذیرد.

لاریجانی علی

به گزارش ايلنا این شخص آگاه در مصاحبه با خبرگزاري مذكور ادامه داد: برای پیگیری مقدمات تشکیل این حزب، چندین جلسه هم برگزار شده است.

وی در خصوص نام این تشکل گفت: نام آن از همان واژه «رهروان» گرفته شده است و قرار است عنوان آن حزب رهروان ولایت باشد که البته هنوز این عنوان قطعی نشده است.

این منبع آگاه در خصوص حضور محمدرضا باهنر برای تشکیل این حزب گفت: برخی چهره های معتدل اصولگرا به جلسات دعوت شده اند اما آقای باهنر تا کنون در این جلسات حضور نداشته اند و از ایشان دعوت نشده است.

پیشتر باهنر نیز در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود برای تشکیل این حزب از وی دعوتی به عمل نیامده است و خبری از تشکیل آن ندارد.

این چهره نزدیک به لاریجانی در خصوص دلایل تشکیل این حزب گفت: پس از فقدان مرحوم عسگراولادی و همچنین آیت‌الله مهدوی کنی، نیاز به حزب فراگیری که بتواند همه اصولگرایان یا اکثریت آنها را در بر بگیرد، بیش از گذشته احساس می‌شد. به همین دلیل سعی بر این شد تا جدی‌تر برای تشکیل این حزب اقدام کنیم.

وی همچنین افزود: این اتفاق در مجلس هم می‌تواند باعث تغییراتی شود. بدین ترتیب که این حزب می‌تواند پشتوانه محکمی برای این باشد که رای اصولگرایان نشکند چراکه در حال حاضر آرا در فراکسیون‌ها شکسته می‌شود.

وی ادامه داد: در فراکسیون تعصبی نسبت به آرا وجود ندارد اما در حزب افراد نسبت به آرا تعصب دارند.

پیش از این یک چهره نزدیک به لاریجانی در خصوص تشکیل این حزب گفته بود: درجلسات پایه‌گذاری این حزب تاکید می‌شود که این حزب فراگیر به دنبال رویکرد تک حزبی نیست. مضاف بر اینکه این حزب لزوما حزب فکری نیست. بدین معنی که افراد بر اساس خواست خود در این حزب وارد می‌شوند و شاخصه‌های ایدئولوژیک و گزینشی آن مطابق سایر احزاب تعریف نخواهد شد. بدین ترتیب قرار بر این است در حزب فراگیر لاریجانی، افراد پیش از ورود به تشکیلات در معرض گزینش قرار نخواهند گرفت. در عین حال حزب علی لاریجانی با هدف متحد کردن نیروهای معتدل اصولگرا در مقابل تندروها و همچنین اعمال رویه واحد در مقابل دولت تشکیل می‌شود.

کد خبر 276910

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha