همشهری آنلاین: معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر برای دانش آموزان مکان دیگری به غیر از حیاط مدرسه امکان فعالیت فیزیکی وجود ندارد و تنها ۲ تا ۳ درصد نوجوانان و جوانان به باشگاه‌های ورزشی می روند.

ورزش مدارس

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدی در نشست امضای تفاهم نامه وزارت بهداشت و آموزش و پرورش، افزود: یکی از اقدامات وزارت آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی ایجاد سالن‌های ورزشی در کنار مدارس جدیدالاحداث است.

وی به وجود 33 هزار دبیر تربیت بدنی در مدارس سراسر کشور اشاره کرد و گفت: این تعداد مربی تربیت بدنی برای جمعیت 12 میلیون و 900 هزارنفری دانش آموزی شاخص خوبی است اما مشکل اساسی در این حوزه کافی نبودن 2 ساعت ورزش برای دانش آموزان است که با توجه به فشردگی ساعات سایر دروس، بیشتر از این نیز سهم زنگ ورزش نخواهد بود.

وی برگزاری المپیادهای درون مدرسه‌ای برای جمعیت 3 میلیون نفری دانش آموزان را از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی و فعالیت فیزیکی ذکر کرد و گفت: با توجه به این که وضعیت چاقی در کشور هشدار دهنده است، این برنامه از 26 مهر امسال در مدارس کشور اجرایی شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش با اشاره به تحلیل محتوای کتب درسی به لحاظ گنجاندن دروس بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها توسط این وزارتخانه پیشنهاد داد: به منظور دقیق‌تر بودن این آموزش‌ها و اعلام اعداد و ارقامی که خطرات بیماری‌ها را هشدار می‌دهد، تحلیل محتوای مشترکی بر روی کتب درسی توسط دو وزارتخانه صورت گیرد.

وی با تاکید بر این که بسیاری از بیماری‌هایی که در میانسالی مردم به آن مبتلا می‌شوند، ریشه در دوران کودکی و نوجوانی دارد، گفت: پیشنهادمان به هیات دولت و وزارت بهداشت این است که با سرمایه گذاری ویژه در حوزه بهداشت دانش آموزان، جلوی هزینه‌های سنگینی را که برای درمان در بیمارستان‌ها صرف می‌شود، را با آموزش و پیشگری بگیریم.

کد خبر 276595

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha