شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: به نظر می‌رسد گربه‌ای به نام اسکار که در یک آسایشگاه سالمندان در آمریکا زندگی می‌کند، می‌تواند مرگ افراد بستری را در آنجا به طور دقیق پیش‌بینی کند.

به گزارش آسوشیتدپرس این گربه دوساله در ساعات نهایی عمر بیماران نزدیک آنها چمباتمه می‌زند و تا به حال در 25 مورد پیش‌بینی او درست درآمده است.

کارکنان این آسایشگاه در شهر پرویدنس در ردآیلند  با دیدن دقت او  هر گاه او یکی از بیماران را بر می‌گزیند، اعضای خانواده او را خبر می‌کنند.

اسکار از دو سال قبل  هنگامی که توله‌ای کوچک بود، در طبقه سوم این آسایشگاه که واحد بیماران مبتلا به آلزایمر است زندگی کرده است.

پس از شش ماه کارکنان متوجه شدند که او مانند پزشکان و پرستاران گشت‌های مخصوص خودش را در بخش انجام می‌دهد. او بیماران را مشاهده می‌کند و بو می‌کشد و بعد کنار آن فردی می‌نشیند که در چند ساعت آینده می‌میرد.

اسکار ظاهرا کارش را با جدیت انجام می‌دهد.

به گفته دکترها اغلب بیمارانی این گربه ملوس خاکستری و سفید به دیدنشان می‌رود آنقدر بدحال هستند که احتمالا از وجود او  در آنجا بی‌خبرند، بنابراین آنها نمی‌دانند که او پیک مرگ است.

اغلب اعضای خانواده بیماران از اینکه از پیش به آنها هشدار داده می‌شود، متشکر هستند،‌ گرچه یکی از آنها درخواست کرد هنگام مرگ خویشاوندش گربه را از اتاق بیرون ببرند. هنگامی که اسکار را از اتاق بیرون می‌کنند با بی‌قراری و میو‌میو کردن نارضایتی‌اش‌ را نشان می‌دهد.

تا به حال توضیحی برای رفتارهای این گربه داده نشده است. اما یک رفتارشناس حیوانات می‌گوید ابتدا باید با دقت زمانی را که این گربه صرف زنده‌‌ها و مرده‌ها می‌کند ثبت کرد.

اگر واقعا  این گربه پیام آور مرگ باشد، ممکن است این رفتار  به  علت یک لذت معطوف به خود مثلا قرار گرفتن در نزدیک یک پتوی گرم‌کننده باشد که بر روی فرد در حال مرگ می‌اندازند.

البته کارکنان آسایشگاه مادامی که اسکار به خانواده‌ها بخت وداع با خویشاوندشان را قبل از مرگ می‌دهد، زیاد دل‌مشغول پیدا کردن علت رفتارهای او نیستند.

کد خبر 27652

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز