پنجشنبه ۲ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۲:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کوفی عنان جمعه 3 شهریور سفر منطقه‌ای خود را به خاورمیانه برای کمک به برقراری آتش بس در لبنان آغاز خواهد کرد.

به گزارش رویترز  به نقل از استفان دویاریچ سخنگوی سامان ملل، سفر دبیرکل سازمان ملل در راستای عملی کردن قطع ‌نامه 1701شورای امنیت در مورد برقراری آتش بین حزب‌الله و اسراییل و استقرار 15 هزار نیروی صلح‌بان بین‌المللی در منطقه است.

عنان  پیش از سفر به خاورمیانه، جمعه 3 شهریور به بروکسل خواهد رفت تا در اجلاس وزرای خارجه اتحادیه اروپا شرکت کند. دستور کار این اجلاس بررسی اعزام نیروهای سازمان ملل به لبنان است.

بنا به گفته دویاریچ دبیرکل سازمان ملل در سفر خود به خاورمیانه با مقامات ایران، سوریه، لبنان، اسراییل، قطر، ترکیه، عربستان صعودی، مصر و فلسطین دیدار و گفتگو خواهد کرد.

دویاریچ در مورد این که سفر عنان به ایران پیش از مهلت تعیین شده از سوی شورای امنیت برای تعلیق غنی‌سازی فعالیت‌های هسته‌ای ایران در 31 اوت خواهد بود یا نه چیزی نگفت.

دویاریچ در مورد سفر عنان به ایران گفت: دیدار عنان از ایران همانند دیگر کشورها برای این است که ما اطمینان حاصل کنیم کسانی که بر عملی شدن قطع‌نامه 1701 نفوذ دارند، از نفوذ خود در راستای مثبت استفاده کنند.

او در ادامه گفت: این روشن است که ایران بر بخشی از جامعه لبنان نفوذ دارد و امیدواریم از این نفوذ در راستای مثبت استفاده کند.

عنان پیشتر قصد سفر به ایران را داشت که این امر تا پیش از صدور قطع‌نامه 1701 میسر نشده بود.

کد خبر 2765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز