سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهر نیویورک سالانه؛ میزبان ۲۵ جشنواره فیلم و تلویزیون است؛که از سالیان دور برگزار می‌شود اما عمده آنها فراگیر نیستند. فستیوال بین‌المللی تلویزیون و فیلم نیویورکNYTVF - New York Television Festival از سال ۱۹۷۵ آغاز به فعالیت کرد.

آشنایی با جشنواره تلویزیونی نیویورک/NYTVF

در ابتدا برای این که ارزش کارهای تلویزیونی هم‌پای آثار سینمایی قلمداد شود؛ برگزارکنندگان؛ آثار تلویزیونی و سینمایی را در بخش‌های مجزا در جشنواره شرکت می‌دادند.

در طول زمان این روند به یک نوع اعتبار برای این فستیوال تبدیل شد و آنچه که قرار بود طی سال‌های ابتدایی جشنواره انجام گیرد (پذیرش فیلم‌های سینمایی در کنار آثار تلویزیونی)‌ حالا به سابقه‌ای حدودا 40 ساله تبدیل گردیده است.  

در فستیوال بین‌المللی تلویزیون و فیلم نیویورک؛ سریال‌های تلویزیونی نیز شرکت داده می‌شوند و گاهی موفق به کسب مدال و پلاک طلا (بالاترین جایزه مالی این جشنواره)‌ هم شده‌اند که در این رابطه سریال "این است زندگی"محصول 1983 از آن جمله‌ است. جوایز این فستیوال شامل مدال و پلاک طلایی نقره‌ای و برنزی است که به برگزیده آثار تعلق می‌گیرد.

  • فستیوال فیلم‌های تلویزیونی نیویورک

این جشنواره اگرچه نسبت به "فستیوال بین‌المللی تلویزیونی نیویورک بسیار جوان‌تر است و سال 2005 متولد شده اما حداقل طی چند سال اخیر توانسته جایگاه بسیار معتبری در بین همتایان خود پیدا کند.

این فستیوال که در سپتامبر هر سال برگزار می‌شود و امسال چهارمین دوره‌اش انجام گردید شامل بخش‌های متنوعی است مانند: فیلم‌های انیمیشن تلویزیونی مستقل؛ فیلم‌های کمدی، سریال‌های درام؛ اولین ساخته‌های کارگردان‌ها و ...

همچنین سناریوها و فیلمنامه‌ها نیز خود دارای جوایز جداگانه‌ای است. مهم‌ترین مساله و قاعده درباره فستیوال فیلم‌های تلویزیونی نیویورک، مقوله مستقل بودن تلویزیون است. از این جهت که آثار پذیرفته شده خارج از سیستم تولید و پروسه رایج در کانال‌ها وtv  های دولتی یا سیاسی باید ساخته و تولید شده باشند. آثار کمدی در این فستیوال جایگاه ویژه‌ای دارند و نزدیک به شش جایزه را به خود اختصاص داده‌اند. این جشنواره عمدتا بین 12 تا 17 سپتامبر هر سال برگزار می‌گردد.

کد خبر 276489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha