پرونده ۳ آدم‌ربا که پس از ربودن دختربچه ۱۲ساله‌ای در شهرستان بناب، از ترس دستگیری، او را به قتل رسانده بودند برای محاکمه در وقت فوق‌العاده به دادگاه کیفری استان تبریز فرستاده شد. متهمان که در بازجویی‌ها مدعی شده‌ بودند هر سه نفرشان در قتل دختربچه دست داشته‌اند، با اتهام مشارکت در قتل روبه‌رو هستند.

قربانی آدم ربایی

اين سه جنايتكار ظهر يكشنبه ۶مهر امسال، زهرا بديهي، دختر 12ساله يكي از تاجران معروف آهن را زماني كه از سرويس مدرسه پياده شده بود تا به خانه برود با يك خودروي پرشيا دزديدند و دقايقي بعد در تماس با مادرش، درخواست 1.5 ميليون‌ يورو براي آزادي دختربچه كردند.

وقتي خانواده زهرا ماجرا را به پليس اطلاع دادند، تحقيقات براي شناسايي آدم‌ربايان و آزادي گروگان شروع شد و در كمتر از يك هفته سرنخ‌هايي كه در اختيار پليس قرار گرفته بود، آدم‌ربايان را لو داد. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه يكي از آدم‌ربايان از اقوام دور مادر زهراست كه با توجه به اطلاعاتي كه از وضعيت مالي آنها داشته، نقشه آدم‌ربايي را طراحي كرده است. با شناسايي مخفيگاه متهمان، هر سه مرد جوان در عملياتي ضربتي دستگير شدند اما در داخل خانه اثري از زهرا نبود. متهمان تحت بازجويي قرار گرفتند و آنجا بود كه حقيقتي هولناك را فاش كردند. آنها گفتند كه 2روز پس از ربودن زهرا، با ديدن پليس در شهر ترسيده‌اند كه دستگير شوند و به همين دليل او را خفه كرده و به قتل رسانده‌اند.

با اعترافات هولناك مردان جنايتكار، جسد دختربچه بي‌گناه كه در حياط خانه يكي از متهمان دفن شده بود از دل زمين بيرون كشيده شد و پس از بررسي‌هاي تخصصي، براي خاكسپاري در اختيار خانواده‌اش قرار گرفت. متهمان نيز به اداره آگاهي منتقل شدند تا راز اين جنايت را فاش كنند.

  • 3 جنايتكار

چند روز پيش، مردان جنايتكار همراه بازپرس پرونده و تيم تحقيق به محل جنايت منتقل شدند تا صحنه قتل را بازسازي كنند. آنها مدعي شدند كه هر سه‌ نفرشان به يك ميزان در قتل زهرا دست داشته‌اند. يكي از متهمان ماجراي جنايت را اينطور تعريف كرد: وقتي دختربچه را ربوديم او را ابتدا به خانه يكي از ما برديم.

بعد هم تصميم گرفتيم وي را به كارگاهي كه داشتيم منتقل و در آنجا مخفي كنيم. وقتي به كارگاه رسيديم، حدود ظهر بود. در همين هنگام از مسجدي كه در نزديكي ما بود اذان پخش شد و زهرا صداي آن را شنيد. وحشت كرديم. مي‌دانستيم كه اگر رها شود اين اطلاعات را در اختيار پليس قرار مي‌دهد و از آنجا كه شهر كوچك است، ممكن است به راحتي اين محل شناسايي شود.

از طرفي ديده‌ بوديم كه شهر پر از مأمور پليس شده و احتمالا به دام خواهيم افتاد. براي همين هر سه‌نفرمان تصميم گرفتيم گروگان را به قتل برسانيم و بي‌خيال پولي شويم كه از خانواده‌اش خواسته‌ بوديم. پس از آن هم‌قسم شديم كه از اين راز چيزي به كسي نگوييم.

اين بود كه با استفاده از طناب درحالي‌كه يك نفر از ما يك سر آن را گرفته بود و 2 نفر ديگر هم سر ديگر آن را گرفته بودند، گروگانمان را به قتل رسانديم. بعد هم قبري به عمق حدود 3متر در حياط خانه كنديم و او را دفن كرديم. پس از آن هيچ تماسي با خانواده گروگان نگرفتيم و تصور مي‌كرديم كه كسي پي به اين راز نخواهد برد اما در كمتر از يك هفته دستگير شديم.

  • محاكمه در وقت فوق‌العاده

پس از اعترافات هر سه متهم و بازسازي صحنه جنايت، براي هر سه نفر آنها به اتهام مشاركت در قتل كيفرخواست صادر و پرونده به دادگاه كيفري استان آذربايجان شرقي فرستاده شد. با توجه به حساسيت موضوع قرار شد به اين پرونده به سرعت رسيدگي شود و مسئولان دادگستري آذربايجان‌شرقي به‌دنبال پيگيري‌هاي همشهري خبر دادند كه پرونده پس از صدور كيفرخواست در اختيار دادگاه قرارگرفته و به‌زودي در شعبه دوم دادگاه كيفري استان و در وقت فوق‌العاده رسيدگي‌ خواهدشد.

براساس اين گزارش، ماجراي قتل دختربچه بي‌گناه از سوي مردان آدم‌ربا چنان باعث جريحه‌دار شدن احساسات عمومي مردم شهرستان بناب شده كه بسياري از آنها منتظرند هر چه زودتر عاملان اين جنايت محاكمه و مجازات شوند.

کد خبر 276248

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha