۲ ‌ماه بعد از ربوده شدن عضو سابق تیم ملی شمشیربازی کشورمان و ۲ همراهش فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از به‌دست آمدن اطلاعات خوب و قابل‌قبول در این‌باره خبر داد.

سرنخ‌های تازه در پرونده شمشیر باز ربوده شده

اين اظهارات در حالي بيان مي‌شود كه 2 جوان ربوده‌شده سرنوشت مبهمي دارند و گروگانگيران در آخرين تماسشان با خانواده آنها كه حدود 20روز پيش انجام شد، همچنان خواهان 5ميليون دلار براي آزادي گروگان‌ها هستند.

شامگاه 10ارديبهشت‌ماه امسال مردان مسلح در كيلومتر 60جاده خاش به‌خودروي حامد صداقتي، عضو پيشين تيم ملي شمشيربازي كشورمان و 2 دوستش به نام‌هاي محمدعلي غفاري و مهدي حسيني حمله كردند. آنها با شليك گلوله محمدعلي غفاري را به قتل رساندند و در ادامه صداقتي و حسيني را به مكان نامعلومي منتقل كردند. به‌دنبال اين حادثه تحقيقات در اين خصوص آغاز شد اما مردان مسلح هيچ ردي از خود به جا نگذاشته بودند و معلوم نبود اين جنايت با چه انگيزه‌اي انجام شده است. با اين حال چندي پيش آدم ربايان تصاويري از 2 گروگان‌شان را در فضاي مجازي منتشر كردند و خواستار دريافت 5ميليون دلار شدند.

سرنخ‌هاي تازه

با گذشت 2‌ماه از اين حادثه سردار حسين رحيمي، فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان صبح ديروز به باشگاه خبرنگاران گفت: پليس آگاهي پيگيري اين موضوع را بر‌عهده دارد و در اين زمينه اطلاعات خوب و قابل‌قبولي به‌دست آورده است. هرچند رحيمي اشاره روشني به روند تحقيقات نكرد اما اين اظهارات حاكي از آن است كه پليس نمي‌خواهد سرنخ‌هاي به‌دست آمده را به سادگي هدر دهد. با اين حال خانواده حامد صداقتي و مهدي حسيني همچنان نگران و چشم‌انتظار خبري از عزيزان‌شان هستند.

تكرار خواسته 5ميليون دلاري

اسماعيل غنيان، يكي از اعضاي خانواده حامد صداقتي، شمشيرباز ربوده شده روز گذشته درباره آخرين وضعيت اين پرونده به همشهري گفت: آخرين بار حدود 20روز قبل گروگانگيران تماس گرفتند و همان خواسته قبلي‌شان را مطرح كردند و گفتند براي آزادي حامد و دوستش بايد 5ميليون دلار پرداخت كنيم. اما ما گفتيم اين خواسته غيرمنطقي است و ما چنين پولي نداريم. علاوه بر اين ما از آنها خواستيم حداقل براي چند ثانيه هم كه شده اجازه دهند صداي حامد را بشنويم اما قبول نكردند با اين حال گفتند در تماس‌هاي بعدي شايد اجازه دهند با حامد صحبت كنيم. اين عضو خانواده صداقتي درباره آخرين تلاش‌هاي پليس براي آزادي گروگان‌ها نيز گفت: هنوز به درستي معلوم نيست چه كساني و با چه انگيزه‌اي دست به آدم ربايي زده‌اند. چند مرتبه از طريق رسانه‌ها شنيديم كه اعضاي فلان طايفه اين كار را كرده‌اند اما اين اخبار هيچ وقت به‌طور رسمي تأييد نشد. پليس هم چيزي از روند تحقيقات به ما اعلام نمي‌كند و ما نمي‌دانيم آنها در تحقيقات‌شان به چه سرنخ‌هايي رسيده‌اند اما از همه دستگاه‌هاي امنيتي و قضايي توقع داريم براي نجات حامد و دوستش تلاش خود را انجام دهند.

 

کد خبر 264431

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha