همشهری آنلاین: رئیس سازمان‌ پارک‌های شهرداری تهران با بیان اینکه مدت ۴۲ سال است که در شهرداری تهران کار می‌کنم، گفت: من پایم لب گور است و واقعیت‌ها را در مورد بوستان موسوم به مادر بیان می‌کنم.

به گزارش ايسنا، محمد مختاری با بیان این مطلب در صحن علنی شورا اظهار کرد: در بررسی هایمان مشخص شد هیچ سازه ای نیست که بتواند جلوی ارتفاع مشرفیات ساختمان ها به زمین مورد نظر را بگیرد و همان موقع در گزارش ها اعلام کردیم که می شود این زمین را بوستان کرد اما یک بوستان عمومی و به هیچ وجه نمی توان آن را بوستان مادر کرد.

وی با بیان اینکه از سال 71 یک اصله درخت هم از این زمین قطع نشده است، گفت: 42 سال است در فضای سبز تهران فعالیت می کنم و کارم را از زمانی آغاز کرده ام که تهران تنها 5 پارک داشت، اما آنچه که باید بدانیم آن است که باغات تهران دردهه دوم انقلاب قطع شده است.

وی ادامه داد: خطاب به مردم شریف ایران و مردم تهران می گویم اگر با یک مجوز قطع درخت موافقت کرده باشم با عذرخواهی از مردم ، از خدمت خارج می شوم. این در شرایطی است که من ایستادگی کردم و در مقابل قطع درختان گفته ام حتی اگر با قطع درخت دست من را هم قطع کنند با آن موافقت نمی کنم.

مختاری درباره باغ آقابزرگی هم گفت: مردم باید مسائل را بدانند چرا که هیچ ترس و واهمه ای از بیان حقایق ندارم و از هیچ گروه و دسته ای نیستم. آن زمان من درکمیسیون ماده 7 بودم و دبیر کمیسیون ماده 5 اعلام کرد که درخت ها جمع آوری شوند اما تلفنی به آنها گفتم خیلی بیجا می کنید که درختان را جمع آوری کنید .

وی افزود: آنها که برج 22 طبقه در سال 74 ساختند، تلاش کردند سال 72 مجوز بگیرند اما این مجوز را ندادیم.

این اظهارات مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز سبب شد که رییس شورای شهر خطاب به مختاری بگوید: کسی این مسائل را به گردن شما نمی اندازد بلکه مهر فضای سبز پای اسناد بوده است و کسی با شما مشکل ندارد بلکه بحث بر سر جمع آوری 488 درخت است که در سال 71 اتفاق افتاده و این منطقه به فضای بایری تبدیل شده که بعد از آن در آن گودبرداری شده است.

کد خبر 276217

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha