همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند تا وزارت امور خارجه، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اتباع خارجی قبل و حین ورود به کشور نسبت به قوانین، مقررات و نیز رعایت شئون اسلامی آگاه سازد و همچنین قوه قضاییه شعب ویژه‌ای را برای رسیدگی به جرائم امر به معروف ایجاد کند.

طرح امر به معروف

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان در ادامه بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر وزارت امور خارجه، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سایر دستگاه‌های ذیربط را موظف کردند که قبل و حین ورود اتباع خارجی به کشور آنها را نسبت به قوانین، مقررات و رعایت شئون اسلامی آگاه کنند.

این ماده با 113 رأی موافق، 53 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع به تصویب رسید.

همچنين نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده‌ای قوه قضائیه را مکلف کردند به منظور رسیدگی به جرائم موضوع امر به معروف و نهی از منکر شعب ویژه‌ای را اختصاص دهد.

تعيين تكليف مجلس براي وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي مربوطه

نمایندگان با تصویب ماده‌ای از این طرح وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان صداوسیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج مستضعفین و شهرداری و سایر نهادها و دستگاه های فرهنگی را مکلف کردند شرایط اقامه امر به معروف و نهی از منکر و بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی را از طریق آموزش و اطلاع رسانی فراهم کنند.

این ماده با 158 رای موافق، 9 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر در صحن مجلس به تصویب رسید.

ايجاد شعب ويژه رسيدگي به جرائم امر به معروف

علاوه بر این با تصویب ماده دیگری از این طرح قوه قضائیه مکلف شد به منظور تسریع در رسیدگی به جرائم موضوع این قانون شعب ویژه ای را اختصاص دهد و نسبت به معاضدت قضایی آمران به معروف و ناهیان از منکر اقدام نمایند.

این ماده نیز با 139 رای موافق، 19 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

کد خبر 276196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha