سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۳
۰ نفر

نگار شهیددخت: در کشورهای اسلامی و به‌خصوص ایران با فرا رسیدن ایام سوگواری اهل‌بیت(ع)، هیئت‌های عزاداری شروع به تدارک دیدن برنامه‌های خود می‌کنند تا پذیرای عزاداران حسینی باشند.

یاحسین

 از طرفي هر كس به طريقي در اين ايام با واقعه عاشورا احساس همدردي مي‌كند. از اين‌رو بد نيست كه با برخي از نرم‌افزارها و محصولات دنياي فناوري براي همراهي با عزاداران آشنا شويد.

بچه‌هاي هيئت

اپليكيشن «بچه‌هاي هيئت» برنامه اندرويدي است كه وظيفه‌اش، اطلاع‌رساني درمورد زمان و مكان برگزاري مراسم سوگواري توسط هيئت‌هاي عزاداري در سراسر كشور است. در اين اپليكيشن بخشي جهت ارسال اطلاعات پيش‌بيني شده تا هيئت‌ها بتوانند برنامه‌هاي تدارك‌ديده خود را به آگاهي مردم برسانند.

در صفحه اصلي «بچه‌هاي هيئت»، مي‌توانيد برنامه‌هاي برگزيده را به‌صورت اسلايد شو و با كشيدن تصاوير آن به سمت چپ و راست مشاهده كنيد كه امكان به‌روزرساني اين فهرست نيز وجود دارد. براي هر تصوير، توضيحات مختصري ازجمله تاريخ، زمان و محل برگزاري و همچنين نام سخنرانان يا مداحان به نمايش درمي‌آيد كه با لمس دكمه اطلاعات بيشتر، موارد ديگري مانند مدت زمان مراسم، آدرس كامل و آدرس وب‌سايت درصورت وجود، نشان داده مي‌شود. قابليت يادآوري زمان شروع برنامه هيئت‌ها در فواصل زماني ۵ دقيقه الي يك ساعت، در همين صفحه قرار گرفته كه موارد مورد نظر، در بخش يادآوري‌ها از منوي سمت چپ ذخيره مي‌شوند و امكان لغو آنها نيز پيش‌بيني شده است. علاوه بر اين، شما مي‌توانيد توضيحات هر كدام از برنامه‌ها را با دوستان خود به اشتراك بگذاريد.

دومين قسمت از «بچه‌هاي هيئت»، مربوط به نمايش ليست مراسم سوگواري براساس زمان برگزاري آنهاست. فهرست مراسم در پيش‌رو با قابليت فيلتر براساس نام مداحان، بخش ديگري از برنامه است. بدين‌ترتيب كاربران مي‌توانند با توجه به علاقه‌مندي خود نسبت به مداح و سبك اجراي او، از برنامه‌هاي عزاداري آگاه شوند.

پخش آنلاين برنامه‌هاي عزاداري توسط هيئت‌ها، از ديگر بخش‌هاي مفيد در «بچه‌هاي هيئت» به‌شمار مي‌آيد. هرچند استفاده از آن نياز به نصب پخش‌كننده ويدئو دارد.اين اپليكيشن اندرويدي كاملا رايگان است.

حضرت زينب سلام‌الله عليها

با استفاده از اين نرم‌افزار مي‌توانيد آشنايي كاملي از زندگي يادگار كربلا يعني حضرت زينت(س) به‌دست بياوريد. اگر اين برنامه را نصب كنيد صفحه‌اي نمايان مي‌شود كه شامل بخش‌هاي زير است:
شناسنامه حضرت زينب(س)، فضايل و مناقب حضرت زينب(س)، درس‌هايي از حضرت، درس صبر و استقامت در مكتب زينب(س)، خطبه ايشان در كوفه، خطبه حضرت زينب(س) در شام، وفات حضرت زينب(س)، حضرت زينب(س) در آينه شعر و ادب، به همراه متن و پخش صوتي، زيارت‌نامه حضرت زينب(س) و مداحي زيباي «بر دلم گريه كن خون ببار» است. با كليك روي هر بخش مي‌توانيد به موارد دلخواه دسترسي پيدا كنيد.

حضرت عباس عليه السلام

حضرت عباس نام نرم‌افزاري مذهبي پيرامون حضرت ابوالفضل است. اين اپليكيشن كه از گرافيگ بسيار خوبي برخوردار است شامل بخش‌هاي زير است:
- متن زيارت‌نامه حضرت ابوالفضل به همراه فايل صوتي ۱۴ دقيقه‌اي (امكان پخش مستقيم درون برنامه)
- متن مداحي «عمو عباس» به همراه فايل صوتي ۷ دقيقه‌اي (امكان پخش مستقيم درون برنامه)
- زندگينامه حضرت عباس، بخش كنيه‌ها و القاب حضرت عباس به همراه توضيح كامل آنها، بخش رزم ايشان در كربلا، بخش چگونگي شهادت، بخش اشعار پيرامون ايشان، بخش شيوه تربيت و كرامات ايشان و... .

زيارت عاشورا

يكي از دعاهايي كه در ميان مسلمانان و به‌خصوص اهل تشيع بسيار مرسوم است، زيارت عاشوراست. چنانچه تمايل داريد دعاي مذكور را در تلفن همراه خود داشته باشيد و در اين ايام از آن بهره ببريد مي‌توانيد اين برنامه را دانلود كنيد.اين برنامه رايگان روي همه گوشي‌هاي اندرويد اجرا مي‌شود و نصب و استفاده از آن نيز نياز به هيچ فونت فارسي و يا برنامه فارسي‌ساز ندارد. متن كامل زيارت عاشورا همراه با ترجمه آن، از امكانات اين نرم‌افزار است.
در قسمت جست‌وجوي واژه قادر به جست‌وجوي كلمه خاصي خواهيد بود. در قسمت تغيير قلم 3يا 4نوع قلم متفاوت ريز و درشت قرار گرفته تا بهترين نوع آن را براي خود اختصاصي كنيد. در قسمت تغيير زمينه نيز شاهد چند نوع صفحه پس‌زمينه خواهيد بود كه با توجه به سليقه خود مي‌توانيد انتخاب كنيد.
گزينه پرش به صفحه، شما را به صفحه ديگري هدايت خواهد كرد كه صفحه مورد نظر خود را در زيارت براي خواندن آن مشخص كنيد كه البته با توجه به انواع قلم و كاهش و افزايش تعداد صفحات تعيين شماره صفحات كمي دشوار خواهد بود.

زيارت اربعين تا شهادت امام رضا(ع)

اگر علاقه‌مند به خواندن زيارت اربعين و اعمال اين روز در موبايل خود هستيد اين اپليكيشن اندرويدي را نصب كنيد.
اين نرم‌افزار شامل موضوعات زير است:
1- اعمال و ثواب زيارت روز اربعين
2- متن كامل زيارت اربعين به همراه ترجمه آن
3- زيارت آنلاين حرم‌هاي امام‌علي(ع)، امام حسين(ع)، حضرت عباس(ع)، امام كاظم و امام جواد(ع) و حرم مطهر امام‌رضا(ع)
4- فيلم مراسم اربعين حسيني از شبكه امام‌حسين(ع) و شبكه فرات در روز اربعين 1392
5- گالري تصاوير با موضوع اربعين حسيني(ع)
با ضربه‌زدن روي بخش دلخواه به آن دسترسي يابيد. فقط بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه براي پخش زنده در اين نرم‌افزار احتياج به نرم‌افزار Mx player داريد.

کد خبر 276181

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha