همشهری آنلاین: همراه با ادغام اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی کشور، هیأت رسیدگی به امور این اتحادیه‌ها تشکیل شد و از این پس صدور مجوز مؤسسات قرآنی به صورت مشترک با امضای رئیس سازمان دارالقرآن و معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت خواهد گرفت.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حسین کوششی مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور در تشريح به مصوبات بیست‌ و چهارمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، به بحث و بررسي درباره نحوه ساماندهی صدور مجوز و نظارت بر مؤسسات قرآنی و اساسنامه اتحادیه مدغم تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی اشاره كرد و گفت: در این جلسه مصوباتی در ارتباط با ادغام دو اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی و تشکل‌های قرآنی صورت گرفت و طرحی که در جلسات قبلی بررسی می‌شد پس از اصلاحاتی به تصویب رسید.

وی به تشکیل هیأت رسیدگی به امور مؤسسات و تشکل‌های قرآنی اشاره کرد و افزود: هیأت رسیدگی به امور اتحادیه مدغم در دبیرخانه اتحادیه مدغم تشکیل خواهد شد که در جلسه شب گذشته اعضای این هیأت نیز معرفی شدند.

حجت‌الاسلام کوششی درباره اعضای این هیأت، افزود: دو نماینده از سازمان تبلیغات اسلامی (رئیس سازمان دارالقرآن و مسئول امور مؤسسات قرآنی سازمان دارالقرآن)، دو نماینده از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (معاون قرآنی وزیر ارشاد، مسئول امور قرآنی معاونت قرآن و عترت ارشاد)، یک نماینده از اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور، یک نماینده از اتحادیه تشکل‌های قرآنی، یک نماینده از سازمان اوقاف و امور خیریه، یک نماینده از شورای توسعه فرهنگ قرآنی و یک نماینده از حوزه علمیه کشور به عنوان اعضای هیأت رسیدگی به امور اتحادیه و مؤسسات قرآنی معرفی شدند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور تصریح کرد: در این جلسه تشکیل دبیرخانه هیئت رسیدگی در اتحادیه مدغم نیز به تصویب رسید که بر اساس آن اساسنامه واحد در دبیرخانه اتحادیه مدغم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه از این پس مجوزهای مؤسسات قرآنی با دو امضا صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: پس از تشکیل اتحادیه مدغم، تمامی مجوزهای مؤسسات قرآنی با امضای معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان دارالقرآن صادر خواهد شد.

حجت‌الاسلام کوششی با اشاره به اینکه تمامی فعالیت‌های قرآنی مؤسسات به صورت هماهنگ از سوی دبیرخانه اتحادیه مدغم رصد می‌شود، ادامه داد: بر اساس مصوبه اتحادیه مدغم، نظارت و حمایت از مؤسسات قرآنی از طریق دبیرخانه اتحادیه مدغم و به صورت متمرکز صورت می‌گیرد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور به دیگر مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت: اتحادیه مؤسسات قرآنی در بسیاری از استان‌های کشور اتحادیه استانی دارند به همین جهت در جلسه اخیر قرار شد تمامی تشکل‌های قرآنی در اتحادیه استانی مؤسسات قرآنی عضو شوند یعنی تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی عضو اتحادیه واحد می‌شوند.

کد خبر 275990

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha