دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات مردمی و قرآنی کشور با اشاره به تصویب تشکیل کمیته‌ای برای بررسی ادغام دو اتحادیه قرآنی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی، گفت: تصمیم برای تشکیل اتحادیه مدغم به این کمیته سپرده شده است و نظر این کمیته فصل‌الخطاب است.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سید حسین کوششی با اشاره به ضرورت ادغام ۲ اتحادیه قرآنی، با اشاره به تأكيد دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی به اهمیت اين ادغام براي ارتقاي فعاليت‌هاي قرآني، گفت: در جلسات اخیر که با مسئولان دو اتحادیه برگزار شده، مقرر شد برای ایجاد هماهنگی بیشتر و تسریع در روند ادغام، کمیته‌ای تشکیل شود که البته تشکیل این کمیته در شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز به تصویب رسیده است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور با بیان اینکه نظر این کمیته در ادغام اتحادیه‌هاي قرآني «فصل‌الخطاب» است، تصریح کرد: تا کنون جزئیات کمیته و همچنین رئیس آن مشخص نشده اما قرار است نمایندگانی از دو اتحادیه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان تبلیغات اسلامي در کمیته درباره نحوه و جزئیات ادغام اتحادیه‌ها تصمیم‌گیری کنند.

حجت‌الاسلام کوششی با بیان اینکه در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی دو اتحادیه پیشنهاداتی برای تشکیل اتحادیه مدغم داشتند، خاطرنشان کرد: اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور پیشنهاد داد که وزارت ارشاد به عنوان رئیس اتحادیه مدغم و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان دبیر این اتحادیه باشد اما اتحادیه تشکل‌های قرآنی معتقد بود که سازمان تبلیغات به عنوان نايب ريیس اتحادیه مدغم انتخاب شود که البته هنوز با هیچ کدام از این پیشنهادات موافقت نشده است.

وی با اشاره به اینکه تصمیم نهایی درباره ترکیب و اساسنامه اتحادیه مدغم بر اساس نظر کمیته صورت می‌گیرد، تصریح کرد: امیدواریم با ادغام اتحادیه‌ها گامی در راستای گسترش فعالیت‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی برداریم.

کد خبر 269245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha