همشهری آنلاین: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به اتفاق جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان مهندسی و عمران و سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، از پروژه احداث ادامه بزرگراه شهید حکیم بازدید کردند.

به گزارش  ایسنا، مازیار حسینی در حاشیه این بازدید با بیان آنکه تمام شرایط لازم برای اجرای سریع و با کیفیت پروژه احداث ادامه بزرگراه شهید حکیم فراهم است، تاکید کرد: اتخاذ روش‌های سریع اجرایی در این پروژه تمهیدی است که می تواند علاوه بر تامین رفاه شهروندان، از طول مدت زمان اجرا و همچنین هزینه‌های مربوطه بکاهد، چنین طرح‌هایی حتی اگر نیازمند هزینه‌های اولیه بیشتری باشند، با توجه به منافع زمان بهره برداری، مقرون به صرفه خواهند بود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران از پروژه‌های ادامه بزرگراه شهید حکیم، تونل شهید حکیم و تقاطع‌های غیرهمسطح کاروانسراسنگی 1 و 2 به عنوان یک مجموعه به هم پیوسته کاری یاد کرد و افزود: این مجموعه که از تقاطع بزرگراه آزادگان با بزرگراه شهید حکیم آغاز شده و نهایتا به تقاطع غیرهمسطح کاروانسراسنگی 1 ختم می شود، شامل یک مسیر بزرگراهی، تونل، تعدادی تقاطع و چند دستگاه پل است و تلاش به منظور تکمیل و آماده سازی آنها باید به صورت هماهنگ دنبال شود.

وی با اشاره به پیشرفت قابل ملاحظه عملیات احداث تونل شهید حکیم و اتمام عملیات بتنی این تونل، یادآور شد: قطعات مختلف پروژه احداث ادامه بزرگراه شهید حکیم در غرب و شرق تونل شهید حکیم باید به سرعت آماده بهره برداری شوند. ضمنا لازم است تقاط‌ های غیرهمسطح کاروانسراسنگی 1 و 2 نیز تکمیل شوند تا مسیر بزرگراه، تونل و همچنین پل‌های کم نظیری که در تقاطع ادامه بزرگراه شهید حکیم با آزاد راه تهران کرج و تقاطع بزرگراه های فتح و شهید لشگری احداث شده‌اند، به صورت همزمان دارای عملکرد ترافیکی باشند.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، عملیات تکمیل ادامه بزرگراه شهید حکیم در صورت رفع به موقع معارضات ملکی، ظرف 6 ماه قابل اجرا خواهد بود. ضمنا با توجه به اینکه محدوده اجرای این پروژه هنوز خالی از بافت‌های متراکم مسکونی است، عملکرد فرامنطقه ای بزرگراه شهید حکیم از اولویت بیشتری برخوردار است و تکمیل برخی از تقاطع های آن می‌تواند در دستورکار سال‌های آتی قرار گیرد.

کد خبر 275973

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha