معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از اتمام عملیات احداث تونل حکیم در آینده‌ای نزدیک خبر داده و گفته بهره‌برداری از این تونل در ابتدای سال آینده و بعد از اتمام ساخت مجموعه پل‌های کاروانسرای سنگی یک و ۲صورت خواهد گرفت.

مازیار حسینی

مازيارحسيني  ضمن بازديد از بيستمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها با حضور در غرفه همشهري با اشاره به درنظر گرفتن 555 كيلومتر شبكه بزرگراهي پايتخت در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافيك اظهار كردكه در سال84 و همزمان با آغاز مديريت شهردار كنوني، شبكه بزرگراهي تهران 304كيلومتر بوده كه اكنون با رسيدن به 535كيلومتر، 95درصد طرح جامع حمل‌ونقل عملياتي شده است.

وي تكميل تنها 20كيلومتر از شبكه بزرگراهي پايتخت را منوط به تكميل 2شبكه بزرگراهي در شرق و غرب تهران دانسته و گفته است در غرب تهران با اتمام تونل، بزرگراه حكيم به سمت كاروانسراي سنگي خواهد رفت و بخشي ازاين شبكه تكميل خواهد شد كه ترافيك غرب تهران رانيز تسهيل خواهد كرد.طبق اعلام وي پيشرفت تونل حكيم كه احداث آن از تيرماه92 آغاز شد، هم‌اكنون به 90درصد رسيده كه ركورد قابل توجهي است و هم‌اكنون وارد مرحله هوشمند‌سازي‌ شده است.

در اجراي اين پروژه، به‌دليل تلاش بر حفظ درختان، تصميم به تغيير تراز و اجرا به شكل تونلي از زير جنگل چيتگر گرفته شد كه به گفته حسيني بايد اين پروژه را دوستدار طبيعت نام نهاد.معاون فني و عمراني شهرداري اتمام و بهره‌برداري از بزرگراه شهيد شوشتري را نيز تكميل‌كننده شبكه بزرگراهي شرق تهران اعلام كرده و خاطرنشان ساخته كه اين بزرگراه بيش از 13كيلومتري كه به‌صورت شمالي_ جنوبي در حال احداث است از نظركاركرد و اجرا مشابه بزرگراه امام علي(ع) است كه از تقاطع دولت آباد با بزرگراه امام رضا(ع) آغاز شده و بعد از گذر از بزرگراه امام رضا(ع) به موازات بزرگراه بسيج امتداد مسير داده و در نهايت به بزرگراه شهيد ياسيني و رسالت متصل مي‌شود و در واقع كمربند شرقي تهران خواهد بود.به گفته حسيني در اجراي پروژه بزرگراه شهيد شوشتري، طبيعت بكر پارك جنگلي سرخه حصار كاملا حفظ شده و با رفع معارضان ملكي اين پروژه، اين شبكه بزرگراهي تا 2سال آينده تكميل و بهره‌برداري خواهد شد.

  • تعريض پل ستارخان

معاون فني و عمراني شهرداري تهران از تعريض پل ستارخان به‌عنوان يكي از نقاط گلوگاهي بزرگراه شيخ‌فضل‌الله نوري تا پايان سال نيز خبر داده است.وي با بيان اينكه اين پل با 3لاين عبوري زماني كه به بزرگراه مي‌رسد به 2لاين تقليل پيدا مي‌كند، گفته براساس مطالعاتي كه انجام شد، ابتدا قرار بود يك تونل روي خيابان ستارخان ساخته شود و اين خيابان در بزرگراه شيخ‌فضل‌الله نوري به‌صورت زيرگذر حركت كند كه پس از مطالعات به اين نتيجه رسيديم اين كار علاوه بر هزينه زياد به‌دليل وجود نيروگاه برق آلستوم، معارض برقي شديدي به همراه خواهد داشت و از نظر اجتماعي نيز باعث ركود زندگي اهالي و كسبه منطقه مي‌شد.

حسيني با اشاره به اينكه قرار شد تعريض پل موجود به جاي طرح قبلي در دستور كار قرار گيرد، اظهار كرده كه طبق طرح جديد قرار است به‌جز 3باندي كه در شمال و جنوب وجود دارد، 3باند ديگر نيز روي پل اضافه كنيم و پل موجود را نيز در برابر زلزله مقاوم‌سازي كنيم.

اين پروژه كه به گفته وي سرعت خوبي در اجرا دارد تا پايان سال بخش عمده‌اش به پايان خواهد رسيد و درصورت مساعد بودن شرايط جوي در همان زمان نيز بهره‌برداري خواهد شد در غير اين‌صورت اوايل سال آينده، زمان افتتاح پل تعريض شده ستارخان خواهد بود كه مشكل ترافيك ديرينه اين محدوده را حل خواهد كرد.

کد خبر 277517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار