همشهری آنلاین: آیت‌الله شاهرودی رئیس قوه قضائیه، در دیدار در دیدار عبدالله واد، رئیس‌جمهور سنگال، گفت: مسئولان ده‌ها کشور اسلامی، شورای حقوقی و قضایی را نیاز امروز جهان اسلام دانسته و با تشکیل آن موافقت کرده‌اند.

آیت‌الله شاهرودی افزود: کشورهای اسلامی باید تلاش کنند با توجه به مشترکات فراوان خود بازار، اقتصاد، اتحادیه، تجارت و تشکل‌های مشترک داشته باشند زیرا نیازی به سایر کشورهای جهان ندارند.

وی از تشکیل دبیرخانه کنفرانس سران قضایی کشورهای اسلامی در تهران خبر داد و تشکیل اجلاس دادستان‌های این کشورها در تهران را مقدمه‌ای مناسب برای تشکیل این کنفرانس همچنین اتحادیه کشورهای اسلامی عنوان کرد.

در این دیدار طرفین تلاش برای رفع موانع و سرعت بخشیدن به توسعه و تحکیم روابط دو جانبه را ضروری اعلام کرده و در این زمینه قول مساعد دادند.

عبدالله واد نیز در این دیدار با اعلام اینکه ایران در قلب مسلمانان به ویژه مردم سنگال جای دارد، سیستم قضایی این کشور را براساس اصول و احکام اسلامی معرفی کرد و تبادل تجربیات جمهوری اسلامی ایران به سنگال را در راه توسعه قضایی خواستار شد.

وی همچنین تأمین انرژی در سنگال را از مشکلات اساسی این کشور اعلام کرد و اهتمام کشورمان را برای تامین بخشی از انرژی مورد نیاز این کشور ضروری دانست.

کد خبر 27596

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز