مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۰
۰ نفر

همزمان با آغاز‌ماه محرم شهر رنگ و بوی عاشورایی گرفته و همگام با مردم در برپایی مراسم عزاداری حسینی، نمادهای‌ماه محرم از سوی مدیریت شهری در گوشه و کنار شهر نصب شده است.

محرم

در اين ارتباط خبر مي‌رسد كه پرچم حرم حضرت ابوالفضل(ع) در برج ميلاد و پرچم يا ثارالله در بلندترين سكوي پرچم كشور در اراضي عباس‌آباد به اهتزاز درآمده است. فرزاد هوشيار پارسيان مديرعامل برج ميلاد تهران درباره ايام ماه محرم به سياه‌پوش شدن برج ميلاد اشاره كرد و گفت: مراسم سياه‌پوشان، يادمان ملي ايرانيان در اين برج آغاز شده است. همچنين در اين مجموعه‌ فرهنگي كشور برنامه‌هاي مختلفي براي ايام‌ماه محرم درنظر گرفته شده كه يكي از اين برنامه‌ها رونمايي از پرچم حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) با حضور خادم(علمدار) حرم آن حضرت است كه روز گذشته برگزار شد.آنگونه كه هوشيار گفته پرچم حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) براي نخستين‌بار است كه از كشور عراق براي نصب به برج ميلاد تهران آمده و البته پيش از اين نيز پرچم حرم حضرت علي(ع) و همچنين پرچم حرم امام رضا(ع) بر فراز گنبد آسمان تهران به اهتزاز درآمده است. طبق اعلام مديرعامل برج ميلاد، شهروندان مي‌توانند براي زيارت پرچم حرم حضرت ابوالفضل‌ العباس(ع) تا پايان‌ماه‌محرم به برج ميلاد تهران مراجعه كرده و در گنبد آسمان پرچم حرم آن حضرت را زيارت كنند. علاوه بر اين، مراسم آغاز محرم و سياه‌پوشان يادمان ملي ايرانيان به‌صورت نمادين در برج ميلاد برگزار مي‌شود.

اهتزاز پرچم يا ثارالله بر فراز بلندترين سكوي پرچم ايران

معاون فرهنگي و اجتماعي شركت نوسازي عباس‌آباد هم از اهتزاز پرچم ياثارالله به مناسبت ايام محرم در بلندترين سكوي پرچم كشور در منطقه فرهنگي و گردشگري عباس‌آباد خبر داد.سيد محمد حسين حجازي با اشاره به اينكه همزمان با فرارسيدن ايام سوگواري حضرت اباعبدالله فعاليت گسترده فرهنگي در مجموعه عباس‌آباد در دست اجراست، گفت: اين پرچم به‌عنوان يك نماد ملي يكي از بسترهاي حائز اهميت در منطقه فرهنگي و گردشگري عباس‌آباد است كه مي‌تواند جهت فعاليت‌ها و برنامه‌هاي فرهنگي مورد توجه قرار بگيرد. وي افزود: پرچم افراشته شده بر بلندترين سكوي پرچم كشور، 150متر ارتفاع دارد و مساحت كلي آن نيز هزار متر است و از مناطق مختلف پايتخت قابل مشاهده است. به گفته معاون فرهنگي اجتماعي شركت نوسازي عباس‌آباد در ايام عزاي حسيني، منطقه عباس آباد ميزبان فعاليت‌هاي گسترده فرهنگي و مذهبي خواهد بود و شهروندان تهراني مي‌توانند از ويژه‌برنامه‌هاي محرم اين مجموعه استفاده كنند.

وي با اعلام اينكه تلاش شده است تا در قطب فرهنگي فعاليت‌هاي فاخر فرهنگي صورت گيرد اظهار داشت: منطقه فرهنگي و گردشگري عباس آباد يك پهنه فرهنگي سبز با مديريت يكپارچه است كه فعاليت‌ها و برنامه‌هاي فرهنگي در آن براساس تقويم فرهنگي و سياست‌هاي تعريف شده در راستاي رويكرد كلان مديريت شهري در قالب ملي و فراملي اجرا مي‌شود.

ويژه برنامه سوگواران قصر

باغ موزه قصر ويژه برنامه «سوگواران قصر» را در دهه اول محرم از سه‌شنبه 6 آبان مصادف با سوم محرم برگزار مي‌كند. اين ويژه برنامه از ساعت 18 تا 21 در سالن فرخي يزدي در بخش‌هاي آييني، نمايشي، موسيقايي و پژوهشي برگزار مي‌شود. برنامه روز سه‌شنبه شامل سخنراني در زمينه شناخت امام‌حسين(ع)، تعزيه، ‌مراسم موسيقايي عاشورايي شامل سنج و دمام بوشهري، مداحي و نقالي و پرده‌خواني است.

کد خبر 275944

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha