مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل برج میلاد تهران از اهتزاز پرچم حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) همزمان با آغاز ماه محرم بر فراز گنبد آسمان تهران که بلندترین نقطه پایتخت است، خبرداد.

به گزارش ايسنا، فرزاد هوشیار پارسیان  با بیان این مطلب افزود: برج میلاد تهران به عنوان یادمان ملی ایرانیان و نماد توسعه کشور بعد از انقلاب اسلامی است و همزمان با مناسبت‌های مختلف به ویژه مناسبت‌های مذهبی مراسم‌های مختلفی با حضور پرشور مردم و شهروندان برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از این مناسبت‌ها ایام سوگواری و عزاداری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) است که به همین منظور برج میلاد تهران همزمان با آغاز ماه محرم از روز گذشته( 2 آبان ماه) سیاه پوش شده و مراسم سیاه پوشان یادمان ملی ایرانیان نیز آغاز شده است.

به گفته هوشیار پارسیان، برج میلاد تهران به عنوان یکی از مجموعه‌های فرهنگی کشور برنامه‌های مختلفی را برای ایام ماه محرم در نظر گرفته است که یکی از این برنامه‌ها اهتزاز پرچم حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) با حضور علمدار«خادم» حرم آن حضرت است که حضور مردم در این مراسم برای امروز رایگان است.

مدیرعامل برج میلاد تهران تصریح کرد: این مراسم عصر امروز شنبه 3 آبان ماه ساعت 16 همراه با مدیحه سرایی برای آن حضرت و سنج و دمامه زنی خواهد بود و این پرچم با حضور علمدار حرم حضرت عباس از کربلا، خانواده شهدا و متدینین شهر تهران در میان حضور پرشور مردم پایتخت در بلندترین نقطه تهران که گنبد آسمان تهران است، نصب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پرچم حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) برای نخستین بار است که از کشور عراق برای نصب به برج میلاد تهران می‌آید که البته پیش از این نیز پرچم حرم حضرت علی(ع) و همچنین پرچم حرم امام رضا (ع) نیز بر فراز گنبد اسمان تهران به اهتزاز درآمد.

هوشیار پارسیان تصریح کرد: شهروندان می توانند برای زیارت پرچم حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) تا پایان ماه محرم به برج میلاد تهران مراجعه کرده و در گنبد آسمان حرم آن حضرت را زیارت کنند.

مدیرعامل برج میلاد تهران تصریح کرد: همچنین به صورت نمادین مراسم آغاز محرم و سیاه پوشان یادمان ملی ایرانیان در برج میلاد برگزار می‌شود.

کد خبر 275864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha