همشهری آنلاین: در حالی که مقامات آمریکایی اعلام کردند، پیشروی داعش در شهر کوبانی سوریه متوقف شده است، منابع سوری از وقوع درگیری‌های شدید میان تروریست‌های داعش و کردها در سه محور شهر کوبانی خبر دادند.

وقوع درگیری‌های شدید میان کردها و تروریست‌های داعش

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، مقامات آمریکایی اعلام کردند که پیشروی داعش در شهر کوبانی سوریه متوقف شده است و احتمالاً کردها می‌توانند برای دوره‌ای نامشخص با حمایت حملات جنگنده‌های ائتلاف در برابر داعش ایستادگی کنند.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: جنگ و درگیری میان اعضای داعش و کردها از حدود یک هفته پیش تغییر نکرده است و کردها می‌توانند در برابر داعش ایستادگی بیشتری داشته باشند.

یک مقام دیگر در فرماندهی مرکزی آمریکا نیز اعلام کرد اگر به رویدادهای کوبانی نگاه کنیم، مشاهده می‌کنیم که حدود یک هفته است که درگیری‌ها در کوبانی تغییر خاصی نداشته است.

از سوی دیگر درگیری‌های شدیدی میان اعضای داعش و کردها در سه محور اصلی شهر کوبانی رخ داد.

به گزارش منابع، این درگیری‌ها در منطقه الصناعه در شمال شرق کوبانی و در نزدیکی منطقه الحریه و خیابان التلل و همچنین در جنوب غرب کوبانی رخ داد.

مخالفان سوری نیز اعلام کردند که نیروهایی را به کوبانی برای مشارکت در جنگ علیه داعش اعزام کرده‌اند.

در بیانیه صادره از سوی گروه‌های مخالف سوری آمده است: ما از ائتلاف ضدداعش می‌خواهیم تا از ارتش آزاد سوریه برای مقابله با گروه داعش حمایت کند و همچنین بر اهمیت هماهنگی میان تمامی تشکیلات نظامی حاضر در کوبانی با گروه‌های ارتش آزاد جهت از بین بردن داعش تاکید می‌کند.

در همین راستا جنگنده‌های ائتلاف ضدداعش حملاتی را به پایگاه‌های این گروه در کوبانی انجام دادند و این در حالی است که اعضای داعش روز پنجشنبه وارد روستای تل شعیر در غرب کوبانی شده و درگیری‌هایی میان آنها با کردها رخ داد که موجب کشته شدن چهار تن از نیروهای کرد شد.

همچنین منابعی به شبکه عربی الجزیره اعلام کردند اعضای داعش یک خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه مکتله را منفجر کردند.

همچنین رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که توافقی درخصوص اعزام 200 تن از پیشمرگ‌های کرد در عراق برای رفتن به کوبانی از طریق مرزهای ترکیه صورت گرفته است.

کد خبر 275745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha