مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه عملیات احداث تونل حکیم با جدیت دنبال می‌شود گفت: عملیات بتنی این تونل به زودی و طی روزهای آتی تکمیل می شود و بلافاصله عملیات هوشمندسازی و تهویه‌ای پروژه آغاز خواهد شد.

به گزارش مهر، مازیار حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بزرگراه حکیم حدود 16 کیلومتر است که 11 کیلومتر تقاطع غیر همسطح و 2 کیلومتر تونل دارد. هدف از اجرای تونل حکیم این است که درختان در محدوده عبور از پارك جنگلي چيتگر حفظ شوند.

وی افزود: بزرگراه رسالت يكي از مهمترين مسيرهاي شبكه بزرگراهي شهر تهران با امتداد شرقي- غربي است كه از غربي ترين مناطق شهر تا شرقي ترين آنها امكان دسترسي هاي منطقه اي و محلي را ميسر مي کند. در محدوده منطقه 22 حدفاصل بزرگراه آزادگان تا تقاطع ايران خودرو امتداد بزرگراه از جنوب درياچه كه در حال ساخت است، عبور کرده و با گذر از اراضي پارك جنگلي چيتگر به تقاطع ايران خودرو متصل مي شود.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: با توجه به اهميت كاربري تفريحي- رفاهي پارك جنگلي چيتگر از يك سو و پيش بيني كاربري هاي ديگر از جمله درياچه مصنوعي چيتگر و كاربري هاي اطراف آن و شهربازي واقع در شمال پارك چيتگر لازم است تا بزرگراه حكيم در اين محدوده، علاوه بر تسهيل دسترسي به مراكز مذكور حداقل اثرات اجتماعي و زيست محيطي را در منطقه ايجاد کند، به اين منظور احداث تونل در امتداد بزرگراه حكيم در محدوده عبور از پارك چيتگر در دستور كار معاونت فني و عمراني شهرداري تهران قرار گرفت.

وی تاکید کرد: به زودی کل عملیات بتنی تونل حکیم به پایان می رسد و تونل وارد عملیات هوشمندسازی و تهویه می شود تا هرچه سریعتر زمینه بهره برداری از این پروژه فراهم شود.

حسینی تصریح کرد: خوشبختانه ما هم از نظر صنعت تونل سازی و هم پل سازی اصلاً قابل مقایسه با گذشته نیستیم،چنانچه تا پیش از مدیریت فعلی شهرداری در تهران 304 کیلومتر بزرگراه ساخته شده بود و اما اکنون طول بزرگراه های پایتخت از 535 کیلومتر فراتر رفته است.

کد خبر 275608

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha