همشهری آنلاین: تحقیقات در خصوص سانحه ای در فرودگاه «ونوکووا» مسکو که بامداد سه شنبه به کشته شدن کریستف دو مارژری، مدیر عامل شرکت نفت و گاز توتال منجر گردید، آغاز شده است.

رئیس شرکت توتال در سانحه هواپیما در فرودگاه مسکو کشته شد

 به گزارش يورونيوز، در این حادثه خلبان و دو خدمه هواپیمای جت اختصاصی نیز که هر سه فرانسوی بودند جان باختند.

هواپیمای اختصاصی آقای دو مارژری هنگام برخاستن از باند این فرودگاه با برخورد به یک برف روب دچار حادثه شد و آتش گرفت.

 تاتیانا موروزووا، دستیار ارشد رئیس اداره تحقیقات حمل و نقل منطقه مسکو می گوید اکنون مسجل شده است که راننده برف روب به هنگام این حادثه «تحت تاثیر مصرف الکل» بوده است.

 لنا کریلووا، سخنگوی فرودگاه «ونوکووا» نیز افزود:«جعبه سیاه پیدا و پرس و جوها انجام شده است. جوابها و توضیحات خدمه روی باند، رانندگان و مدیران بخشهای مختلف خدمات رسانی فرودگاه به دقت ثبت شده است. واضح است که قبل از هر گونه نتیجه گیری تحقیقات باید کامل شود تا هیچ کس دچار نتیجه گیری احتمالی و اشتباه نشود و یا گروه تحقیق وادار به نتیجه گیری زود هنگام نشوند.»

 میدان دید در باند فرودگاه ونوکووا به هنگام بروز این حادثه ۳۵۰ متر بوده است.

 امانوئل ماکرون، وزیر اقتصاد فرانسه، در واکنش به مرگ آقای دو مارژری ۶۳ ساله که از بانفوذترین مدیران فرانسه بود، گفت:«هیچ جای نگرانی در خصوص آینده توتال نیست. کریستف دو مارژری مدیری بزرگ بود که شرکتی موفق ساخت؛ راهی که ادامه خواهد یافت. هر چند روز عزاست اما نباید بیهوده نگران بود.»

 تحت مدیریت وی، شرکت توتال حضور خود در کشورهای تحت تحریم آمریکا همچون میانمار و ایران را برغم افت و خیزهای سیاسی حفظ کرد.

 آقای دو مارژری همچنین برغم بحران اوکراین، روابط نزدیک خود و توتال را با مسئولان بلندپایه و شرکتهای نفت و گاز روسیه حفظ و بر ادامه و گسترش همکاری اروپا و روسیه در زمینه انرژی تاکید می کرد.

 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، ضمن ابراز تاسف از درگذشت دو مارژری از تلاشهای وی در گسترش روابط متقابل قدردانی کرده است.

 کریستف دو مارژری که از سال ۱۹۷۴ میلادی در بخش مدیریت مالی توتال مشغول به کار بود، سال ۲۰۱۰ میلادی به ریاست هیات مدیره این غول نفتی فرانسوی رسید.

 شرکت توتال، بزرگترین شرکت صنعتی فرانسه با ۹۶ هزار کارمند، در بیش از ۵۰ کشور جهان فعالیت دارد.

کد خبر 275536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha