همشهری آنلاین: معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از بازسازی ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی در کشور تا پایان امسال خبر داد.

مسکن روستایی

عزیزالله مهدیان روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سالانه 200 هزار واحد مسکونی در کشور نوسازی، بازسازی و مقاوم سازی می شود.

وی گفت: برای بازسازی ،نوسازی و مقام سازی واحدهای مسکونی در کشور 30 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی اختصاص داده می شود.

به گفته وی، برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی 150میلیون ریال تسهیلات بانکی به روستاییان پرداخت می شود که تا پیش از این مبلغ تسهیلات بانکی نوسازی واحدهای روستایی 125میلیون ریال بود.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ساخت شهرک روستای لندی در شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری پیشرفت مطلوبی دارد و بنیاد مسکن برای ساخت و ساز در این شهرک روستایی تسهیلات لازم را به روستاییان اختصاص می دهد.

مهدیان افزود: زیر ساخت های لازم برای احداث شهرک روستایی در لندی چهارمحال و بختیاری فراهم شده است و تسریع در ساخت این روستا ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، اکنون پنج میلیون و 127 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور وجود دارد که بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، هم اکنون بیش از سه میلیون و 270 هزار واحد مسکونی مقاوم نیستند و به دلیل نداشتن سازه مناسب و استفاده از مصالح نامرغوب در برابر حوادثی مانند زلزله آسیب پذیرند که باید نوسازی شوند.

روستای لندی در دهستان شلیل شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری به عنوان زیستکوه در 200 کیلومتری مرکز استان قرار دارد و رانش زمین یکی از خطرات احتمالی است که این روستا را همواره تهدید می کند.

کد خبر 275005

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha