همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه ایران گفت: مذاکراتی که ما تاکنون داشتیم همگی مذاکرات حساسی بوده‌اند، این دوره هم مذاکره‌ای است که می‌تواند راه را برای رسیدن به توافق نهایی هموارتر بکند.

دکتر محمدجواد ظریف صبح سه‌شنبه در بدو ورود به فرودگاه وین در جمع خبرنگاران افزود: البته رسیدن به توافق در این مذاکرات بسیار بعید است به‌خاطر اینکه موضوعاتی که هنوز باقی مانده که باید حل و فصل شوند، موضوعات بسیار زیادی هستند.

او گفت: همان‌طور که رییس جمهوری کشورمان مطرح کرد در مورد اصل موضوعات تفاهم کلی وجود دارد، اما آن چه که در چند دور اخیر در موردش بحث و گفت‌وگو شده است در مورد جزییات است، مواردی مانند حجم غنی سازی، نحوه و زمان‌بندی رفع تحریم‌ها که بسیار با اهمیت و حیاتی هستند.

بنا بر گزارش واحد مرکزی خبر، وزیر خارجه ایران گفت: ما امیدواریم که طرف مقابل با پذیرفتن واقعیاتی در که صحنه منطقه‌یی و بین‌المللی است و هم واقعیات برنامه هسته‌ای که ایران که یک برنامه پیشرفته صلح‌آمیز هسته‌ای است، بتواند به یک راه حل دست پیدا کند که به نفع همه است و ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم برد که از این چند روز مذاکره در وین برای حل مشکلات بهترین استفاده را بکنیم.

در ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 قرار است طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه وزیران خارجه ایران و آمریکا با حضور کاترین اشتون، نماینده 1+5 دیدار کنند.

معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا و نماینده اتحادیه اروپا ساعت 11:30 به وقت وین دیدار می‌کنند.

مذاکرات وزیران خارجه ایران و آمریکا روز چهارشنبه (23 مهرماه) در هتل کوبورگ برگزار خواهد شد.

امشب نیز وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون نماینده 1+5 در مذاکرات هسته‌ای بر سر میز شام به گفت‌وگو و رایزنی خواهند پرداخت.

فردا (چهارشنبه) نیز نشست سه جانبه‌ای با حضور ظریف، جان کری و کاترین اشتون در این شهر برگزار خواهد شد.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه،‌ حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی، داود محمدنیا مشاور وزیر خارجه، محمد امیری مدیر کل امور پادمان‌های سازمان انرژی اتمی و پژمان رحیمیان مدیرکل حوزه ریاست سازمان انرژی اتمی، (اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای) و همچنین امیرحسین زمانی‌نیا و جمشید ممتاز مشاوران حقوقی در این رایزنی‌ها حضور دارند.

کد خبر 274808

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha