همشهری آنلاین: عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با اعلام از سر گیری مذاکرات هسته‌ای در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده در وین، گفت: مذاکرات به مراحل حساسی رسیده است و فرصتی که برای این مذاکرات داشتیم تا سوم آذر ماه بوده ‌که در حال اتمام است.

به گزارش تسنیم، سيد عباس عراقچي در حاشیه همایش مدیران قضایی کشور در مشهد مقدس در جمع خبرنگاران، با بيان اينكه روز سه‌شنبه گفت‌وگویی دوجانبه با آمریکا و اشتون و روز چهارشنبه مذاکره سه‌جانبه ظریف، اشتون و کری برگزار می‌شود، افزود: در نیویورک انتظار پیشرفت داشتیم که این اتفاق رخ نداد اما طرفین بسیار جدی هستند و امیدواریم که کمال استفاده مطلوب را در زمان مذاکرات داشته باشیم.

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان تاکید کرد: در مذاکرات هفته آینده در وین درباره موضوعات کلیدی مانند تحریم‌ها و راه‌هایی برای چگونگی رفع آن و ابعاد غنی‌سازی بحث می‌کنیم، امیدواریم مسیر جدیدی بتوانیم باز کنیم.

وي خاطرنشان کرد: هنوز هم ناامید نیستیم و در صورتی که تغییری در مواضع طرف مقابل ایجاد نشود در سوم آذر ماه هم به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید.

فارس نيز در انعكاس اظهارات عراقچي در رابطه با مذاكرات هسته‌اي آورده است: احتمال همه چیز حتی تمدید مذاکرات وجود دارد.

به گزارش تسنيم، عراقچی در بخش ديگر سخنانش درباره توضيح دكتر ظریف به مجلس درباره اظهارات کامرون نخست وزیر انگلیس ، افزود: دكتر ظريف گفت اظهارات وی در شأن یک مقام انگلیسی همچون نخست وزیر انگلیس نبوده و نیست، ما نیز عجله‌ای در این رابطه برای پیگیری روابط و بازگشایی سفارت‌ها نداریم.

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: باید همه دولت‌ها و کشورها بفهمند که باید با مردم ایران با زبان عزت و کرامت برخورد کنند و این عزت و کرامت را فدای مسائل منطقه‌ای نمی‌کنیم و با هیچ چیز عوض نخواهیم کرد.

وی حفظ شان و عزت‌ ملت ايران را به عنوان اصل اساسی در سیاست خارجه كشورمان يادآوري كرد و گفت: عقیده مقام معظم رهبری در زمان ترخیص از بیمارستان در رابطه با مسائل منطقه این بود که مواضع مضحکی توسط غربی‌ها بیان شده و محتوای آن هم این بود که گروهک تروریستی را با نام اسلام در راس گذاشته‌اند تا اسلام ناب محمدی را خدشه‌دار کنند.

عراقچي بیان کرد: آنها خودشان هم دم از مذاکره و ائتلاف می‌زنند و ما هیچ وقت اعتمادی به این ائتلاف نداریم و نگران مقاصد پشت پرده آنها هستيم، کماکان معتقد هستیم که باید با گروهک تروریستی داعش مبارزه شود و این گروهک تهدیدی جدی برای جهان اسلام بوده است.

کد خبر 274437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha