سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه ۱۵ درصد از معتادان کشور زن هستند، گفت: سال گذشته معتادان کشور از نظر تعداد افزایش نداشته اما با شدت اعتیاد روبرو بوده‌ایم.

به گزارش ایسنا ، محمد نفریه در حاشیه نشست سالانه شورای کارشناسان مسئول امور آسیب‌دیدگان کشور در شیراز، با اشاره به اینکه تعداد کودکان خیابانی در کلانشهرهای کشور افزایش یافته، فارس را جزو استان‌های درگیر با آسیب کودکان خیابانی قلمداد کرد.

وی گفت: سازمان بهزیستی 14 سال است که با رویکرد کودکان خیابانی به دنبال حل این معضل است که در این راستا آنان را در مراکز کوتاه و بلند مدت جای داده اما بسیاری از آنان دارای خانواده هستند که طبق قانون نمی‌توان به مدت زیادی آنان را در این مراکز نگهداری کرد.

به گفته نفریه، در حال حاضر سازمان بهزیستی کشور در 15 مرکز و پنج شهرستان رویکرد روزانه ویژه کودکان خیابانی را با ارائه خدمات مددکارانه، آموزش مهارت‌های زندگی و غذای گرم انجام می‌دهد.

وی همچنین در خصوص افرادی که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و به دلیل بی‌هویت بودن هنوز شناسنامه‌ای دریافت نکرده‌اند، با بیان اینکه سالانه چندهزار جلد شناسنامه برای این افراد صادر می‌شود، گفت: در حال رایزنی با سازمان ثبت احوال کشور برای مداوم شدن موضوع صدور شناسنامه برای این افراد هستیم.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حدود 15 درصد از معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: سال گذشته معتادان کشور از نظر تعداد افزایش نداشته اما با شدت اعتیاد روبرو بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: روند گرایش به مواد مخدر صنعتی، پایین آمدن سن اعتیاد، دخیل شدن زنان و بروز بیماری‌های واگیری مانند ایدز، شدت یافته است.

نفریه با اشاره به اجرای طرح یک وعده غذای گرم در مهدکودک‌ها و روستاهای حاشیه‌ای توسط سازمان بهزیستی کشور و وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: امسال 25 میلیارد تومان برای یک اجرای طرح یک وعده غذای گرم پیش‌بینی شده که سهم استان فارس در این طرح تحت پوشش قرار گرفتن تمامی مهدهای کودک و روستاهای این استان است.

کد خبر 274799

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha