شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۱
۰ نفر

قائم‌مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد‌مخدر کشور از تفکیک زندان معتادان خبر داد و گفت:‌ زندان مجزا برای معتادان در ۷ استان کشور درحال ساخت است و تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

زندان


سردار عليرضا جزيني افزود: زندان معتادان در استان‌هاي اصفهان، خراسان رضوي، خوزستان، كرمان، تهران، گلستان و سيستان وبلوچستان با اعتبار 800ميليارد ريال درحال احداث بوده و تاكنون 86درصد پيشرفت فيزيكي داشته است. در 6‌ماه نخست امسال 250تن مواد‌مخدر كشف و يك ميليون و 325هزار معتاد در كشور شناسايي شد كه از اين تعداد 7/90درصد مرد و بقيه زن هستند.

وي با اشاره به ضرورت ورود و همكاري نهادهاي مردمي در اين حوزه گفت: هم‌اكنون فقط در آذربايجان شرقي 72درصد جرايم خرد متاثر از معتادان ولگرد است. حدود 8هزار معتاد مهاجر در اين استان شناسايي شده كه همگي در مناطق آلوده هستند و بايد براي ساماندهي و جمع‌آوري آنان اقدام شود.

قائم‌مقام دبير ستاد مبارزه با مواد‌مخدر با بيان اينكه سال گذشته 443مركز غيرمجاز پلمب شد و 486مركز نيز تذكر دريافت كردند، افزود: امسال دولت براي درمان و بيمه معتادان اعتبار 300ميليارد ريالي در اختيار وزارت تعاون قرار داده است.

کد خبر 273149

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha