همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: غیبت در مشاغل سخت و زیان‌آور برای بازنشستگی از ۱۰ روز به یک سال ارتقا پیدا کرد و برای نخستین بار المپیاد بازنشستگان تامین اجتماعی برگزار می‌شود.

نوبخش

به گزارش فارس، سیدتقی نوربخش درباره برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز خانواده و بازنشستگان و مستمری‌بگیران اظهار داشت: روز 28 مهر به عنوان تحکیم خانواده بازنشستگان و مستمری‌بگیران نام‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی 2 میلیون و 200 هزار نفر را تحت پوشش دارد که این افراد به همراه خانواده‌های خود به 4 میلیون و 700 هزار نفر مستمری‌بگیر می‌رسد که از مزایای تامین اجتماعی برخوردار می‌شود.

نوربخش با اشاره به اینکه تعهدات سازمان تامین اجتماعی تمام زندگی این افراد را تحت پوشش قرار می‌دهد،‌گفت:این سازمان برای بهبود معیشت این افراد برنامه‌ریزی‌هایی داشته است که به زودی اجرایی می‌شود.

وی گفت: در بخش درمان مستمری‌بگیران با توجه به افزایش سن آنها هزینه‌های درمان برای این افراد سه برابر بیمه‌شدگان اصلی است که سازمان تامین اجتماعی آن را تامین می‌کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: حق مسکن، خواروبار، سفرهای زیارتی و سایر مزیت‌های رفاهی از برنامه‌هایی است که سازمان برای مستمری‌بگیران اجرایی کرده است.

نوربخش با بیان اینکه تمامی افراد زندگی مستمری‌بگیران تحت تاثیر سیاست‌گذاری سازمان تامین اجتماعی است،‌گفت: در دولت تدبیر و امید رفاه اجتماعی در راس برنامه‌ها قرار گرفته است و تمامی تعهدات و برنامه‌های دولت در مدتی که از عمر آن می‌گذرد آثار مثبت خود را نشان داده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: سازمان تامین اجتماعی پیشرفت‌های خوبی در کاهش هزینه‌های درمان از جیب مردم داشته است و نظام‌های پرداختی ابلاغ شده است.

به گفته نوربخش ارتقاء وضعیت فعلی بیمه‌شدگان بازنشسته امنیت اجتماعی را پدید می‌آورد ولی این سازمان در طی 8 سال اخیر با چالش‌های جدی مواجه شده بود.

وی گفت‌: امسال علیرغم سال‌های گذشته 25 درصد حقوق بازنشستگان افزایش پیدا کرد و برای نخستین بار سازمان در اجرای بیمه تکمیلی مستمری‌بگیران مشارکت داشت و میزان خواروبار را تا 50 درصد افزایش داد.

وی درباره حذف فرانشیز در مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی برای مستمری بگیران و بازنشستگان اظهار داشت: با اجرای سیستم اجرا هزینه‌های فرانشیز به 3 درصد کاهش یافت که امید است در آذر به صفر درصد برسد.

وی گفت: طرح‌هایی برای روز بازنشستگان در سازمان تامین اجتماعی برنامه‌ریزی شده است که به زودی اجرایی می‌شود.

وی گفت: در راستای نظام ارجاع در 5 استان بازنشستگان و مستمری‌بگیران که دارای بیماری‌های مختلفی هستند پرونده‌های درمانی برای آنها تشکیل می‌شود. بعضی از بازنشستگان با رسیدن به سن پیری از وضعیت بیماری خود اطلاعی ندارند که در این طرح مورد چکاپ قرار می‌گیرند و تا دو ماه آینده این طرح در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره سفرهای زیارتی و سیاحتی اظهار داشت: 25 هزار نفر از بازنشستگان این سازمان از ابتدای آبان با هزینه سازمان تامین اجتماعی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

وی گفت: برای نخستین بار همایش ورزشی و المپیاد مستمری‌بگیران در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

نوربخش درباره تسهیلات کوتاه مدت افزود: حدود 70 میلیارد تومان تسهیلات کوتاه مدت برای وام ازدواج فرزندان ، تحصیل فرزندان به میزان 2 میلیون و 500 هزار تومان برای بازنشستگان سراسر کشور اختصاص یافته است.

وی درباره مشاغل سخت و زیان‌آور افزود: بر اساس مصوبه ابلاغ شده توالی مشاغل سخت و زیان‌آور اصلاح شده است و غیبت در این مشاغل از 10 روز به یک سال ارتقا پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ما به عنوان یک سازمان بیمه‌گر انتظار داریم کارگاه‌هایی که کار سخت و زیان‌آور انجام می‌دهند به حداقل برسانیم چرا که می‌توان با استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های روز از تقابل انسان با آلاینده‌ها در محیط کاری جلوگیری کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره مسکن بازنشستگان اظهار داشت: در 5 ماه باقیمانده از سال 50 میلیارد تومان در قالب مسکن اجتماعی برای بازنشستگان تسهیلاتی را فراهم کردیم که آئین‌نامه آن هنوز اجرایی نشده است و در صورت اجرا اعلام می‌شود.

وی درباره نامگذاری مراکز درمانی و شعبات به نام شهدایی که در سازمان تامین اجتماعی مشغول بودند گفت: 57 نفر از پرسنل سازمان از شهدای انقلاب اسلامی بودند که به مناسبت عید غدیر 20 مرکز بیمه‌ای و درمانی به نام این افراد نامگذاری می‌شود.

وی تاکید کرد: به زودی 5 هزار نفر از مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان نیز با هماهنگی کانون‌های بازنشستگی به عتبات عالیات می‌روند و سازمان وام‌هایی را در اختیارشان می‌گذارد.

کد خبر 274770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha