همشهری‌آنلاین: مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به تأثیر ورود فن‌آوری‌های جدید به جامعه گفت: روابط عمومی‌ها بدون اتکا به فن‌آوری‌های جدید اثرگذار و خلاق نیستند.

امیر عباس تقی‌پور - حمید داستانی

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، امیرعباس تقی‌پور در نشست هم‌اندیشی منطقه‌ای کارشناسان روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی در مشهد، گفت: فن‌آوری‌های جدید فرصتی برای روابط عمومی فراهم کرد که عقب ماندگی تاریخی خود را جبران و همچنین نگاه غیرتخصصی و غیرعلمی را از روابط عمومی دور کند.

وی با اشاره به اینکه در دهه‌های گذشته روابط عمومی یک تخصص و مهارت به شمار نمی‌رفت، افزود: امروزه روابط عمومی‌ها فرایند ارتباطات درونی و بیرونی سازمان‌ها را ساماندهی و هدایت می‌کنند.

تقی‌پور با تأکید بر تجهیز روابط عمومی‌ها به علوم جدید برای پاسخگویی مطلوب به نیازهای مخاطبان گفت: در عین حال باید تلاش کنیم روابط عمومی را در کشور بومی کنیم.

مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: روابط عمومی هر سازمانی که از فرصت موجود استفاده کند و خود را مجهز به مهارت و دانش کند صاحب ارزش و اعتبار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مولفه‌های روابط عمومی در تأمین‌اجتماعی با سازمان‌های دیگر متفاوت است، گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی باید پاسخگوی مخاطبان، رسانه‌ها، شرکا و نهادهای اجتماعی باشد و از این رو ارتباطات برای این سازمان بسیار مهم است.

تقی‌پور با تأکید بر اینکه روابط عمومی تأمین‌اجتماعی در 3 حوزه باید فعالیت موثر انجام دهد، افزود: جبران عقب‌ماندگی نسبت به آنچه تکنولوژی به ارمغان آورده و استفاده موثر و هدفمند از فن‌آوری‌های جدید، ترمیم ساختار و جدی گرفتن آموزش کارکنان از اولویت‌های روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی است.

وی گفت: شوراهای مناطق روابط عمومی، اتاق فکر روابط عمومی هستند و می‌توانند با بررسی و شناخت چالش‌ها برای آن راه حل ارائه دهند.

  • مدیر درمان خراسان رضوی: جاری ساختن ارزش‌ها و برنامه‌ها از وظایف روابط عمومی‌ها است

مدیر درمان تأمین‌اجتماعی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به نقش ارتباطات در پیشبرد اهداف جوامع گفت: روابط عمومی مرکز ثقل و قلب تپنده به حرکت انداختن ارزش‌ها در اجزای مختلف سازمان‌ها هستند.

دکتر حمید داستانی افزود: تأمین‌اجتماعی یک سازمان عمومی است که به قشر عظیمی از جامعه خدمات متنوعی ارائه می‌کند و رسالت این سازمان را می‌توان اجتماعی، اقتصادی و انسانی تلقی کرد.

وی ادامه داد: بر اساس ارزش‌های دینی و رسالت سازمانی، خدمت به بیمه‌شدگان بهترین ارزش است که در سازمان تأمین‌اجتماعی تعریف شده و باید روابط عمومی‌ها این ارزش‌ها را پررنگ سازند و به جریان اندازند.

دکتر داستانی با بیان اینکه روح حرکت ما از روابط عمومی‌ها سرچشمه می‌گیرد، گفت: برای اینکه سازمانی پیشرو و موفق بشویم محور فعالیت خود را بر ارتباطات قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی خراسان رضوی موفق به تهیه نظام جامع ارتباطات شده است، اظهار داشت: در این مدیریت سند برنامه‌ریزی ارتباطات را با همفکری و مشارکت کارکنان تهیه کردیم و آماده استفاده از تجربیات سایر استانها هستیم.

همچنین در حاشیه این نشست مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی همراه با مدیران بیمه‌ای و درمانی استان خراسان رضوی از روزنامه‌های خراسان و قدس بازدید کردند.

  • مدیرکل تأمین‌اجتماعی خراسان رضوی: اطلاع‌رسانی دقیق مسائل سازمان را کاهش می‌دهد

مدیرکل تأمین‌اجتماعی خراسان رضوی نیز در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر اطلاع‌رسانی جایگاه شایسته خود را در سازمان تأمین‌اجتماعی پیدا کرده است، گفت: هر چقدر اطلاع‌رسانی دقیق و مناسب باشد، چالش‌ها و مسائل سازمان را کم می‌کند.

محمد قوامی افزود: مخاطبان تأمین‌اجتماعی علاقمند به آگاهی از حقوق خود هستند و روابط عمومی‌های این سازمان نیز برنامه‌های خوبی برای اطلاع‌رسانی و آگاهی مخاطبان اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر، با اطلاع‌رسانی انجام شده در حوزه‌های خدمات غیر حضوری سازمان، استقبال مناسبی از سوی ذی‌نفعان انجام شده است، اظهار داشت: اصلاح امور و تکریم ارباب رجوع از طریق ارائه خدمات غیر حضوری از اولویت‌های اساسی سازمان تأمین‌اجتماعی است و اجرای این برنامه‌ها، صرفه‌جویی‌های مالی را نیز به همراه خواهد داشت.

کد خبر 280055

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha