چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: عربستان با نتیجه سه بر دو ژاپن را شکست داد و حریف عراق در فینال چهاردهمین دوره بازی‌های جام ملت‌ها آسیا شد.

در بازی دوم مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا که چهارشنبه 25 ژوئیه (3 مرداد) در  ورشگاه مای دینه کشور ویتنام برگزار شد عربستان موفق شد با نتیجه 3 بر دو و با گل‌های یاسر القحطانی دردقیقه ‪ ۳۵‬و مالک معازدر دقایق ‪ ۴۷‬و  57 بر حریف خود غلبه کند و به مصاف تیم عراق در فینال جام ملت‌ها برود.

گل‌های ژاپن را در این دیدار یوجی ناکازاوادر دقیقه ‪ ۳۷‬و یوکی آبه در دقیقه ‪53به ثمر رساندند.

عربستان در مرحله یک چهارم نهایی ازبکستان را از پیش رو برداشته بود [بیشتر] و ژاپن استرالیا را در ضربات پنالتی شکست داده بود[سابقه موضوع].

پیش از این دیدار عراق هم موفق شد کره جنوبی را در ضربات پنالتی از پبش رو بردارد و به عنوان اولین تیم به فینال جام ملت‌ها آسیا راه پیدا کند.

عراق برای اولین بار در تاریخ به فینال جام ملت‌ها رسید

با این نتیجه عربستان روز یکشنبه 29 ژوئیه (7 مرداد) در یک فینال تمام عربی به مصاف عراق خواهد رفت و ژاپن و کره جنوبی هم دیدار رده‌بندی را روز شنبه برگزار خواهند کرد. عربستان در شش دوره گذشته پنج بار در فینال مسابقات جام ملت‌ها حضور داشته است و این ششمین حضور آنها در فینال این مسابقات است. عربستان تا کنون سه باز قهرمان جام ملت‌های آسیا شده است.

تالار افتخارات جام ملت‌های آسیا

کد خبر 27477

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز