سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان ایرانی توانستند به فرمولاسیون آفت‌کشی زمین‌های کشاورزی و مزارع از طریق زیتون تلخ برسند این نوع آفت‌کشی نسبت به آفت‌کشی شیمیایی مفیدتر است.

به گزارش مهر، مونا ترکمن- کارشناس موسسه گیاه پزشکی کشور گفت: اکنون در این موسسه، فرمولاسیونی از زیتون تلخ گیاهی تهیه شده که از آن می‌توان در آفت‌کشی مزارع و زمین‌های کشاورزی استفاده کرد.

وی با بیان این که آفت‌کشی گیاهی از آفت‌کشی شیمیایی مفیدتر است اذعان داشت: اکنون فرمولاسیونEc این آفت‌کش تهیه شده و در مرحله ساخت فرمولاسیون این آفت‌کش هستیم.

ترکمن اذعان داشت: زیتون تلخ برای آفت‌کشی شناخته و اثبات شده که در این امر موثر است ولی هنوز مشخص نشده که بر روی چه حشراتی تاثیرگذار است که این موضوع در دست بررسی است.

وی عنوان کرد: درحال حاضر بر روی نماتدها که گونه‌ای از آفت‌ها هستند و به ریشه گیاهان آسیب می‌رسانند موثر بوده است. این نماتدها در بسیاری از زمین‌های کشاورزی و در ریشه‌های گیاهان دیده می‌شوند.

ترکمن با بیان این که این دستاورد جهت تهیه فرمولاسیون آفت‌کش گیاهی از زیتون تلخ است تا بتواند قابل استفاده برای مصرف باشد، یادآورشد: زیتون‌های تلخ در استان گیلان بیش‌تر دیده می‌شوند و در تلاش هستیم تا فرمولاسیون آفت‌کش گیاهی را برای از بین بردن آفت‌های گیاهی تهیه کنیم.

کد خبر 274747

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha