همشهری آنلاین: بازی آنلاین لیگ اسطورها (Leage of Legends) به تازگی به شهرت جهانی رسیده و در عین اینکه کاملا مجانی است در یک سال اخیر یک میلیارد دلار درآمد کسب کرده‌است.

به گزارش بیزینس اینسایدر، این بازی در حال حاضر ۲۷ میلیون کاربر روزانه و ۶۷ میلیون کاربر ماهانه دارد. شرکت Riot Games که سازنده این بازی آنلاین است سال گذشته در آمریکا مسابقات قهرمانی لیگ اسطوره‌ها را برگزار کرد و به تیم برنده که از کره جنوبی بود یک میلیون دلار جایزه داد.

مارک مریل، مدیر شرکت رایوت در مصاحبه با نیویورک تایمز می‌گوید برگزاری مسابقات با وجود فروش بلیط ۵۰ دلاری برای این شرکت ضرر مالی دارد. ولی این شرکت به دید یک سرمایه گذاری برای جذب بیشتر بازیکن آنلاین به آن نگاه می‌کند.

نکته جالب دیگر اینکه این بازی به طور کامل مجانی است و هر کسی می‌تواند آن را از کامپیوتر و دسترسی به اینترنت بازی کند. در داخل بازی هم می‌توان پول خرج کرد ولی این امر باعث افزایش قدرت تیم‌ها نمی‌شود و تنها لباس و زره شخصیت‌ها بازی را تغییر می‌دهد. با این حال بر اساس پیش‌بینی شرکت تحلیل بازار SuperData، لیگ اسطوره‌ها در سال ۲۰۱۴ نزدیک به یک میلیارد دلار درآمد خواهد داشت.

کد خبر 274638

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha