همشهری آنلاین: رئیس سابق سیا جزئیاتی از داستان به آب انداختن جسد بن‌لادن را فاش کرد.

بن لادن

به گزارش ایسنا، شفقنا به نقل از العربیه نوشت: لئون پانتا، رئیس سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و وزارت دفاع این کشور در کتاب اخیر خود با عنوان "جنگ‌های ارزشمند" (Worthy Fights) نوشته است اسامه بن‌لادن رهبر القاعده که اول ماه می 2011 در ابیت آباد پاکستان کشته شد، درحالی در داخل دریا انداخته شد که به بدن او زنجیرهایی با وزن بیش از 136 کیلوگرم پیچیده شده بود.

پانتا که تا فوریه سال گذشته سمت وزیر دفاع آمریکا را داشت، در این کتاب که فروش آن از روز چهارشنبه ( 16 مهر) در کتاب‌فروشی‌ها آغاز شد، همچنین نوشت که جسد بن‌لادن که از پاکستان با ناو هواپیمابر "یو اس اس کارل وینسون" آمریکا برای انداختن در داخل بحرالعرب آورده شده بود، بر اساس سنت‌های اسلامی با کفن سفید پوشانده شده و برای وی نماز میت خوانده شد، سپس در داخل یک کیسه مشکی سنگین که به ماده آن اشاره نشده، گذاشته شده است.

پانتا در کتاب 498 صفحه‌ای خود که با قیمت 36 دلار برای فروش در بازار آمریکا عرضه شده، آورده است که جسد بن لادن درحالی به داخل آب انداخته شده است که به وی زنجیرهای آهنی پیچیده شده بود.

پانتا در ادامه می‌افزاید "وزن سنگین جسد بن‌لادن باعث شد که هنگام انداخته شدن به داخل آب، میز سفیدی که جسد روی آن قرار داده شده بود نیز به داخل آب کشیده شود و به همراه جسد به داخل آب بیافتد که جسد به علت سنگین بودن به ته آب رفت ولی میز به علت سبک بودن به روی آب آمد.

وی نوشته است که علت پیچیده شدن زنجیر به دور جسد بن لادن برای اطمینان از این بوده است که جسد وی تا عمق آب فرو رود و بالا نیاید.

رئیس سابق سیای آمریکا در این کتاب نگفته است که آیا ماده ساخته شده از کیسه‌ای که جسد بن‌لادن در آن قرار داده شد، به اندازه‌ای محکم بوده است تا حیوانات دریایی مانند کوسه نتوانند آن را پاره کنند یا خیر.

اسامه بن‌لادن رهبر القاعده در ارتباط با حملات بسیاری در سرتاسر جهان از جمله بمب‌گذاری‌های 7 اوت 1998 در سفارتخانه‌های آمریکا در دارالسلام (تانزانیا) و نایروبی (کنیا)، حمله به کشتی جنگی یواس‌اس کول (USS Cole) و حملات 11 سپتامبر 2001 به مرکز تجارت جهانی و پنتاگون تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا قرار داشت.

کد خبر 274443

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha