همشهری آنلاین: منابع نظامی کویت اعلام کردند کانادا شش جنگنده سی اف ۱۸ را برای سوخت‌رسانی حین پرواز و دو فروند هواپیمای جاسوسی و یک فروند هواپیمای باری را برای حمل نیرو به کویت اعزام می‌کند.

canada

خبرگزاري آلمان از کويت گزارش داد، ماموريت اين هواپيماها بلافاصله پس از ورود به کويت که به نظر مي‌رسد هفته آينده باشد، آغاز مي‌شود.

اين منابع در مصاحبه با يک روزنامه کويتي که امروز منتشر شد، اعلام کردند جنگنده‌هاي کانادايي در حملات ائتلاف بين المللي به اهداف گروه تروريستي داعش نيز شرکت خواهند کرد و اين حملات را از پايگاه‌هاي نظامي کويت انجام خواهند داد. بنابراين نقش کويت به حمايت‌هاي لجستيکي و بشر دوستانه منحصر نخواهد شد.

از سوي ديگر روزنامه کويتي السياسه نوشت نيروهاي واکنش سريع آمريکا که شمار آنان بالغ بر 2300 تفنگدار است و از آغاز ماه کنوني در کويت مستقر شده اند، آماده دخالت در عراق در آينده نزديک و جلوگيري از سقوط کامل استان الانبار هستند.

يک منبع بلند پايه امنيتي عراق نيز گفت مستشاران نظامي آمريکايي در دو پايگاه نظامي حبانيه و عين الاسد در استان الانبار واقع در غرب عراق مستقر شده اند.

اين منبع همچنين اوضاع امنيتي در استان الانبار را با توجه به استقرار بيش از 40 هزار نيروي افراطي در اين استان بسيار خطرناک توصيف و بر لزوم استقرار نيروهاي زميني آمريکا در الانبار تاکيد کرد.

کد خبر 274432

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha