همشهری آنلاین: آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید، تروریست‌های تکفیری و داعش را افرادی در مقابل غدیر دانست و گفت: عالمان دین مدافعان اصلی در برابر منحرفان غدیر به شمار می‌روند.

به گزارش ایرنا، آيت‌الله حسين نوري همداني در دیدار نماینده ولی‌فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، بر بازبینی و بازشناسی غدیر تاکید کرد و گفت: باید مواظب غدیر باشیم تا همانند زمان‌های گذشته در شناخت و معرفی این روز بزرگ، انحراف ایجاد نکنند، زیرا غدیر موضوع اصلی شیعه است.

نوری همدانی به نقش خلفای بنی امیه و بنی عباس نقش در به انحراف کشیدن غدیر اشاره كرد و با تاکید بر اینکه غدیر پاسخ عقلی به مباحث توحیدی است، گفت: امامت بخش اصلی اعتقاد به توحید است و جامعه بدون ولایت و امامت نابودشدنی است و لحظه‌ای نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

این مرجع تقلید شیعه از عید غدیر به عنوان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی که دارای اثرات مهم و فراگیر در جامعه است نام برد و افزود: عید غدیر، عیدی تاریخی و سرنوشت‌ساز تا روز قیامت به شمار می‌آید؛ بنابراین شناخت این عید بسیار مهم و ضروری خواهد بود.

آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: امامت و غدیر یک موضوع مهم توحیدی است كه باید بیشتر مورد توجه مردم قرار گیرد، زیرا امامت ستون اصلی دین بوده و موجب برکات زیادی است.

وی خاطرنشان کرد: امام (ع) تکمیل کننده نبوت و هدایت انسان‌هاست؛ بنابراین شناخت این خیمه‌گاه و ستون اصلی دین، جزو ضروریات است.

وی ابراز داشت: غدیر ادامه‌دهنده همان رسالتی است که انبیاء و بخصوص پیامبر خاتم (ص) برای تثبیت اسلام در جامعه آن روز متحمل زحمات و مشقات زیادی شدند.

آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد: خطبه غدیر کانون مهم تعقل و عواطف است و بکارگیری هر یک آنها می‌تواند عامل مهمی در مقابله با دشمنان باشد.

وی گفت: حضور امامزادگان در ایران اسلامی دلیل بر ولایتمداری مردم عاشق و با محبت است و بارها همین مردم در صحنه‌های مختلف، ارادت خود را به این خاندان ابراز داشتند و اجازه ندادند گزندی به ولایت برسد.

کد خبر 274421

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha