همشهری آنلاین: مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: پیام خطبه غدیر در این است که جامعه اسلامی به رهبر نیاز دارد و این در حالی است که ولایت و امامت در دین اسلام و جامعه اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در آیین جشن عید غدیر در حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین (ع) شیراز، افزود: وجود رهبر، جامعه اسلامی را در مقابل کینه‌توزی و بدی‌های کفار و دشمنان محفوظ می‌دارد و امروز مساله امامت و ولایت در جایگاه ولایت فقیه متجلی است.

وی افزود: جامعه اسلامی و تاریخ شیعه همواره از رهبر و پیشوا برخوردار بوده و امروز نیز ولایت فقیه ادامه راه ولایت و امامت است.

حسینی بوشهری گفت: اهمیت عید غدیر به عنوان عید «الله الاکبر» به دلیل جایگاه ولایت است که در این روز حضرت علی (ع) به عنوان ولی و امام معرفی شد.

دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: همانگونه که در زمان پیامبر (ص) به دلیل جایگاه ویژه ولایت و امامت، کفار نتوانستند کاری کنند، در شرایط کنونی نیز آمریکا و اتحادیه اروپا هم به خاطر وجود نعمت ولایت نمی‌تواند کاری از پیش ببرند.

وی بیان کرد: خداوند نعمت‌های مادی و معنوی بی‌شماری را به انسان بخشیده که غدیر یکی از این نعمت‌های معنوی است.

حسینی بوشهری افزود: رسالت و امامت، نعمت‌هاي بزرگی برای بشریت هستند لذا روز غدیر به دلیل اعطای نعمت ولایت به مردم روز بزرگی است که باید جشن گرفته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نقطه آسیب‌پذیر در جامعه اسلامی در داخل است، ادامه داد: هرگاه مسلمانان در داخل جامعه خود دچار اختلاف و درگیری شدند با شکست مواجه خواهند شد و این در حالی است که وحدت و یکپارچگی مردم داخل کشور در دوران هشت سال جنگ تحمیلی باعث شد دشمنان نتوانند به اهداف شوم خود برسند.

کد خبر 274680

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha