شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۱
۰ نفر

محصولات چرمی با پوست انسان هماهنگی دارند. مثلا پا در کفش‌های چرمی کمتر بو می‌گیرد و برای آنها که میخچه پا دارند، مناسب‌تر است.

همچنین دستکش‌های چرمی کمتر موجب اگزما می‌شود و... اما چون قرار است فعلا کادویی برای پدر بخرید، بهتر است بدانید که دقیقا بابت چه چیزی دارید پول خرج می‌کنید.

گوسفندی

وقتی به چرمی ‌دست می‌زنید که شل، لطیف و نازک است، دارید محصول گوسفندی را لمس می‌کنید. چرم گوسفندی، نسبت به انواع دیگر نازک و لخت‌تر است؛ کمی‌ هم ارزان‌تر. اما واقعا از نظر کیفیت و... اختلاف فاحشی با چرم گاو ندارد. بیشتر باید ببینید تنخورش چطور است یا اصلا با سلیقه‌تان جور درمی‌آید یا نه.

گاوی

قرص و محکم؛ این ویژگی چرم‌های گاوی است. کت‌های چرم‌ گاوی در مقایسه با نوع گوسفندی‌شان زمخت و اتوکشیده‌اند. چرم گاو اصولا زمخت‌تر است و چرم‌کارها، گاهی بنا به نیاز، نازک‌ترش می‌کنند. ولی در کل، از نوع گوسفندی‌اش ماندگارتر، پرطرفدارتر و گران‌تر است.

کروکودیلی

غیر از داشتن جسارت برای پوشیدن لباسی که حس بلعیده شدن به وسیله کروکودیل را به آدم می‌دهد، پول کلانی لازم دارید تا چیزی از چرم این خزنده تهیه کنید. این چرم‌ها کمتر توی بازار پیدا می‌شود. اما اگر باشد، فقط کمربندش 100 هزار تومان است. ناقابل است نه؟

انسانی

نه، اشتباه نکنید. آدم‌ها هنوز به این درجه از شقاوت نرسیده‌اند که پوست هم را بکنند و چرم درست کنند.  اصلا پوست آدم ویژگی‌های لازم برای ساختن چرم را ندارد. اما سلول‌های خاکستری مغزش قادر است در مورد چرم مصنوعی فکر کند! بعد از جنگ جهانی دوم و تجاری شدن تولید پلیمرهای شیمیایی، این مواد به‌تدریج وارد بازار چرم شدند.

پلیمرهای پلاستیکی اغلب ویژگی‌های چرم را دارند اما هر چقدر هم آماتور باشید، از بوی محصول و لمس کردنش می‌توانید چرم اصل و مصنوعی را تشخیص بدهید. قیمت انواع بدلی، تا یک‌دهم نوع اصل است.

کد خبر 27435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز