معاون اول رئیس‌جمهور ۳‌ ماه پیش ۳ وزیر کابینه را مأمور کرد تا در زمینه مقابله با زمین‌خواری و تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی اهتمام بورزند و راه‌های مقابله با آن را پیشنهاد کنند.

ویلا سازی

گزارش وزارت كشاورزي، راه و صنعت هنوز در اين زمينه منتشر نشده كه اسحاق جهانگيري هشدار تازه‌اي در اين زمينه داده است. معاون اول رئيس‌جمهور در مراسم اختتاميه نخستين همايش ملي روز روستا از برخي پرونده‌هاي زمين‌خواري پرده برداشت: در يكي از مناطق اطراف تهران يكي از اراضي كشاورزي تبديل به منطقه‌اي براي ويلاسازي شده است.

متأسفانه شنيده شده در برخي مناطق حفاظت شده توسط محيط‌زيست كه حتي دولت بدون اجازه شوراي‌عالي محيط‌زيست نمي‌تواند يك طرح عمراني در آن انجام دهد يا يك لوله نفت از آنجا عبور دهد، شاهد ويلاسازي و فساد در تغيير كاربري اين اراضي هستيم.

معاون اول رئيس‌جمهور، يكي از معضلات را تغيير كاربري اراضي كشاورزي عنوان كرد و افزود: عده‌اي براي استفاده‌هاي نابجا، اراضي مطلوب كشاورزي كه از خاك و امكانات آبياري مناسبي برخوردار هستند را به قيمت ناچيز از كشاورزان مي‌خرند و با زدوبندهايي كه با مديران اين مناطق مي‌كنند، دست به ويلاسازي و ساير استفاده‌هاي نابجا مي‌زنند.

کد خبر 274243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha