سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تالار وحدت روزهای ۱۷ و ۱۸ مهرماه میزبان ۳ آهنگساز و نوازنده شناخته‌شده خارجی‌ است که در قالب گروه «اپن سورس» به اجرا می‌پردازند.

گروه اپن سورس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر رامین صدیقی تهیه کننده این کنسرت موسیقایی 2 روزه در تشریح جزییات این کنسرت توضیح داد: کلاوس گزینگ، ساموئل روهرر، بیورن مه‌یر 3 هنرمندی هستند که در کارنامه قابل اعتنای هر یک از این 3 موسیقی‌دان، سابقه همکاری با هنرمندان بزرگ دنیا مشاهده می‌شود. این در حالی است که فعالیت‌های موسیقایی این 3 هنرمند دامنه وسیعی از موسیقی جز، ملل، کلاسیک و آوانگارد را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: بیورن مه‌یر نوازنده باس و عضو سابق گروه مشهور «رونین»، موسس گروه سوئدی «بازاربلو»، عضو گروه هنرمند فقید ایرانی آزیتا حمیدی و همچنین کوارتت انور براهم عودنواز برجسته تونسی، برای موسیقی دوستان ایرانی نامی آشنا است. او از سال 1384 تاکنون در قالب تمامی گروه‌های یادشده در ایران به اجرا پرداخته و همچنین کارگاه‌های تخصصی متعددی نیز در تهران دایر کرد. ساموئل روهرر نیز به همراه تریو کالین ولون و کوارتت وولفرد برده روده تاکنون 2 بار در تهران روی صحنه رفته است و در زمره کوبه‌ای‌نوازهای صاحب سبک در صحنه موسیقی نوگرای اروپاست.

مدیر دفتر نشر موسیقی هرمس درباره بیوگرافی کلاوس گزینگ هم گفت: کلاوس گزینگ از جمله هنرمندانی است که علاقمندان موسیقی او را به عنوان آهنگساز و نوازنده در گروه خواننده مشهور جز انگلستان، نورما وینستون و همچنین نوازنده کلارینت در کوارتت انور براهم می‌شناسند. وی جزو معدود هنرمندان مطرح و فعال در زمینه نوازندگی ساز نامعمول و جذاب کلارینت باس است.

صدیقی بیان کرد: این 3 هنرمند که هر یک سابقه همکاری طولانی با انتشارات پیشرو و معظم «ای،سی، ام» دارند، در کنار یکدیگر به خلق موسیقی جدیدی می‌پردازند که بین آهنگسازی و بداهه‌نوازی سیر می‌کند که خودشان آن را «موسیقی آزاد» می‌نامند. البته عرصه فعالیتی این گروه که با عنوان گروه «اپن سورس» در ایران فعالیت می‌کنند بر اساس یک سری ایده‌های نوشته شده است و آن ایده‌ها بر پایه بداهه‌نواری توسعه پیدا می‌کند.

مدیر دفتر نشر موسیقی هرمس با اشاره به فعالیت‌های دیگر خود در عرصه موسیقی گفت: روزهای اول و دوم آبان‌ کنسرتی با حضور پیمان یزدانیان و حسام اینانلو به تهیه کنندِگی نشر هرمس در تالار وحدت برگزار می‌شود. البته این 2 هنرمند پیش از این نیز در جشنواره بین المللی موسیقی فجر کنسرت مشترک خود را برگزار کرده بودند که این کنسرت با استقبال مخاطبان مواجه شده بود.

کد خبر 274227

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha