همشهری‌آنلاین: کنسرت گروه موسیقی "سپهر" که قرار بود ۲۷ و ۲۸ مهر ماه در شهرستان رودسر برگزار شود لغو شد، اما سرپرست گروه از پای ننشست و از طریق نهادهای رسمی و نیز خانه موسیقی پی‌گیر چرایی لغو این کنسرت شد.

گروه سپهر

به گزارش سایت خانه موسیقی عزیز قاسم‌زاده، خواننده و سرپرست گروه سپهر درباره لغو این کنسرت گفت: قرار بود گروه موسیقی ایرانی "سپهر" روزهای ۲۷ و 28مهر در هتل ارشیای شهرستان رودسر به اجرای کنسرت بپردازند. این گروه، پس از طی همه مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم از نهادهای تصمیم ‌ساز و قانونی (اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اماکن و نیروی انتظامی) با مخالفت و کارشکنی‌های منتقدان مواجه شد.

وی افزود: فرماندار، با وجود مجوزهای دریافتی گروه، به‌صورت شفاهی ‌خواهان تعطیلی این کنسرت بود. دامنه مخالفت‌ها به جایی رسید که منتقدان، با داس، بنرهای تبلیغاتی گروه موسیقی سپهر را پایین کشیدند. همچنین شهرداری‌های شهرستان رودسر (شامل رودسر، کلاچای، رحیم‌آباد، واجارگاه و چابکسر) بر اساس دستور دریافتی، مانع نصب دوباره بنرهای تبلیغاتی این گروه شدند.

قاسم‌زاده با شرح تلاش‌هایی که برای اجرای این کنسرت شده است گفت: با حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی، این کارشکنی‌ها را در میان نهادم و مجوزهای کنسرت را برایشان فرستادم. ایشان هم از طریق آقای مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر شدند. به‌طوری که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن تایید مجوز این کنسرت گفتند، مخالفت‌ ها خارج از ناحیه ارشاد و مربوط به فرمانداری و شورای تامین شهرستان رودسر است.

وی افزود:آقای احمدی‌پور(معاونت محترم سیاسی- امنیتی استانداری گیلان) هم در پارافی که زیر شکواییه‌ اینجانب نوشته بودند، ضمن تاکید بر قانونی‌بودن مجوز، خواهان عدم‌دخالت فرمانداری در این کنسرت شدند و به‌طور شفاهی به من اعلام کردند که با این مجوزهای محکم هیچ‌کس نمی‌تواند مانع کار شما شود. اما در ادامه، کارشکنی‌های فرمانداری تا روز کنسرت و در نهایت، لغو و جلوگیری از اجرای آن استمرار پیدا کرد.

سرپرست گروه سپهر گفت: این مایه‌ کدام مباهات برای فرمانداری شهرستان است که پس از این‌همه کارشکنی و لغو کنسرتی که همه مجوزهای قانونی را داشت؛ حتی اجازه نصب پرده‌های عذرخواهی گروه از مردم را نداد؟ پرده‌هایی آماده کردیم که در آنها گروه "سپهر" از مردم به‌دلیل برگزارنشدن کنسرت عذرخواهی کرده بود، اما متاسفانه شهرداری‌ها اعلام کردند که فرماندار به ما اجازه نصب این عذرخواهی را هم نمی‌دهد!

قاسم‌زاده همچنین گفت: انتظار می‌رود دوستان وزارت کشور با نظارت بیشتر در شهرستان‌ها کسانی را بر سر امور بگمارند که برنامه‌های دولت محترم تدبیر و امید را در عمل قبول داشته باشند. نه‌اینکه همه‌ تلاش و افتخارشان گسترش انواع کارشکنی‌ها و جلوگیری از کنسرتی باشد که همه مجوزهای قانونی را از دولت برخاسته از رای مردم، کسب کرده است.

لازم به توضیح است، خانه موسیقی با ابراز تاسف از لغو کنسرت گروه موسیقی "سپهر" که دارای تمامی مجوزهای قانونی بوده و به علت سوء مدیریت برخی مسئولان دچار ضرر و زیانهایی شده است، این لغو کنسرت و کارشکنی های انجام شده را پیگیری می کند.

کد خبر 276417

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha